12-20/5/2017, «ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ» Εικαστική Έκθεση

«ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ» τιτλοφορείται η εικαστική έκθεση της Ελένης Πολυχρονάτου στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (αίθουσα υποδοχής-φουαγιέ, Αγίου Σπυρίδωνος 28, Αιγάλεω), τα Εγκαίνια της οποίας θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 12 Μαΐου 2017 και ώρα 8:00 μμ.

Η Έκθεση θα διαρκέσει έως τις 20 Μαΐου, ενώ το κοινό μπορεί να την επισκέπτεται καθημερινά ώρες 9:00-14:00 και 17:00-21:00.

Η «ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ» πραγματοποιείται με την αρωγή του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.



          

«…Να ζούμε με γνώμονα το παρόν αλλά και το μέλλον. Να μην εξαντλούμε τη φαντασία μας στην καθημερινότητα, αλλά να κοιτάμε μέσα μας, τους άλλους, το διάστημα. Μόνο αυτό θα μας εξασφαλίσει την ποιότητα ζωής, αλλιώς οι Υπάρξεις μας θα γίνουν τόποι μαρτυρίου όπου κανείς δεν θα μπορεί να κατοικήσει…»

Δημόσιος – ιδιωτικός χώρος, ανακυκλώσιμες ύλες και αισθητική παιδεία

Χρόνος, αγάπη, φύση, άνθρωπος, όλα ενοικούν στη σκέψη μας

 

Η Έκθεση περιλαμβάνει Έργα Ζωγραφικής που δημιουργήθηκαν το 2015, 2016 και 2017 (υλικά: ακρυλικά, ακουαρέλες, μελάνια και εκτυπώσεις). Στα έργα, ο εικαστικός λόγος της δημιουργού συμπλέει με τη στοχαστική αποφθεγματικότητα των ρήσεων και προσκαλούν τον θεατή να περιηγηθεί τόσο στα εσώτερα σύμπαντα όσο και στο «εμείς» που διαπνέει και το σύνολο του έργου.

 

 

Ο Γιάννης Κολοκοτρώνης, Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΔΠΘ, σχολιάζει το έργο της Ελένης Πολυχρονάτου:

«Πολύμορφο και πολύτροπο το εικαστικό έργο της Ελένης Πολυχρονάτου, ξεκινά από την πορεία της γραμμής στη ζωγραφική επιφάνεια για να επεκταθεί στο χώρο με τη μορφή κατασκευών και εγκαταστάσεων. Δημόσιος–ιδιωτικός χώρος, ανακυκλώσιμες ύλες και αισθητική παιδεία ορίζουν τρία βασικά πεδία έρευνας πάνω στα οποία αναπτύσσεται η εννοιολογία των έργων της αλλά και η κοινωνική της δράση.

«Ζωγραφίζοντας τις λέξεις», «Διπλή Γραφή», «Τοπία Σκέψης», «Οι λέξεις που κινούνται», «Έρευνα Πεδίου», είναι ενδεικτικοί τίτλοι ενοτήτων έργων μιας σημειολογικής προσέγγισης του κόσμου των μαζικών επικοινωνιών που σφίζει από ασύμφωνες, ευμετάβλητες και περιστασιακές ερμηνείες. Η εικαστικός, ξεκινώντας από τη ψυχολογική εκδοχή των συμβόλων, διερευνά την ισόρροπη σχέση ανάμεσα στο τυχαίο του αυτοσχεδιασμού αλά Μιρό και τη μεθοδευμένη ποιητική ερμηνεία του κόσμου μας αλά Πάουλ Κλέε, υποδεικνύοντάς μας πώς να διακρίνουμε το σημείο από το σύμβολο μετατρέποντας η ίδια, σύμβολα του πολιτισμού μας (π.χ. κρεμάστρες, κορμούς δέντρων) σε ποιητικά σημεία. Με έργα και δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης, μας δείχνει μια σύγχρονη μεταμοντέρνα εκδοχή για την αρχή, το τέλος ή τη διαφύλαξη της ατομικότητας σ’ έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας».

 

«Τα έργα της Ελένης Πολυχρονάτου, συνδυάζοντας λόγο και εικόνα, αποτελούν πολυεπίπεδες δημιουργίες που ενεργοποιούν τη συνδυαστική σκέψη. Η σχέση εικόνας και λόγου, όπως υποστηρίζει ο Ρολάντ Μπάρτ, μπορεί να είναι είτε σχέση ισοδύναμης επεξεργασίας, όπου και τα δύο μέσα αφηγούνται την ίδια ιστορία, είτε συμπληρωματικότητας – διαδοχικότητας, όπου το ένα μέσο προεκτείνει και εμπλουτίζει τις πληροφορίες του άλλου. Τη ρευστότητα και την πολυσημία της εικονικής αφήγησης έρχεται ο λόγος και την αγκυρώνει στον ερμηνευτικό δίαυλο που διανοίγει. Έτσι και στα έργα της Πολυχρονάτου τα δύο μέσα συνδυάζονται αρμονικά και αναπτύσσουν σχέση οργανικής συμπληρωματικότητας, παραχωρώντας στον θεατή μια πυξίδα για να πλοηγηθεί στη θάλασσα των μηνυμάτων που εκπέμπουν.

Η μελωδική σύμπτυξη των γεωμετρικών σχημάτων, γωνίες και καμπύλες, η χρωματική καθαρότητα, τα επανερχόμενα μοτίβα και σύμβολα, οι συμβολικές παραπομπές στα στοιχεία της φύσης, η ανθρώπινη φιγούρα, τα σχηματοποιημένα αστέρια, ψάρια και πουλιά διασκορπίζονται στο χώρο σκιαγραφώντας ένα ψυχικό τοπίο που προσκαλεί και προκαλεί για εξερεύνηση. Χρόνος, αγάπη, φύση, άνθρωπος, όλα ενοικούν στη σκέψη μας με ένα γόνιμο ερωτηματικό αμφισβήτησης. Εκεί συναντιούνται όλα, εκεί αναμετριούνται με το είναι μας, εκεί συναγωνίζονται για ένα μερίδιο από την προσοχή μας, εκεί αποτιμάται η αξία τους. Η γραφή και η εικόνα συνθέτουν ένα σημαίνον που μεταφράζεται στη σκέψη του θεατή σε μια νοερή – πνευματική εικόνα, το σημαινόμενό του. Η ελευθερία στην πρόσληψη και την ερμηνεία συνιστά και το δώρο της τέχνης της Πολυχρονάτου στο θεατή. Αυτό που προσλαμβάνει κανείς στη στοχαστική θέαση των εκθεμάτων είναι η προσωπική του διαδρομή προς τα ένδον και αντανακλά τη δική του πορεία προς την αυτογνωσία», γράφει η Μαρία Καμπουροπούλου – Σαββαίδου, Εικαστικός, τ. διευθύντρια Πινακοθήκης Ρόδου, τ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου

 

 

Η Έκθεση ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΔΙΟΥ παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Συμποσίου που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για την Επιστήμη και την Τέχνη (12 και 13 Μαΐου) με τίτλο «Βήματα του νου – Ατενίζοντας την αρμονία του σύμπαντος», στο οποίο η Ελένη Πολυχρονάτου συμμετέχει με Εισήγηση που έχει θέμα «Φύση και Tέχνη: Συμβίωση εν Αρμονία».

 

BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Σημείωμα

Η δρ. Ελένη Πολυχρονάτου έλαβε πτυχίο Ζωγραφικής το 1983 και Γλυπτικής το 1993 από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Αρίστευσε και βραβεύτηκε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.

Ως καλλιτέχνιδα έχει παρουσιάσει το έργο της σε διεθνείς εκθέσεις, σε 10 ατομικές και πάνω από 100 ομαδικές με κύριο θέμα τη διερεύνηση της σχέσης λόγου και εικόνας. http://www.eleni-polichronatou.com.gr

Είναι η πρώτη διδάκτορας (2007) του Τμήματος Θεωρίας της Τέχνης ΑΣΚΤ με θέμα «Έργα τέχνης μεγάλης κλίμακας στον αστικό και φυσικό χώρο: από τη δεκαετία του ’60 έως τον 21ο αιώνα». (http://hdl.handle.net/10442/hedi/15338)

Έχει μετάσχει σε Επιστημονικά Συνέδρια με εισηγήσεις για τη δημόσια και οικολογική τέχνη και έχει δημοσιεύσει σε καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά έντυπα άρθρα.  Έχει διδάξει και στις τρεις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Εμπνεύστρια και υπεύθυνη υλοποίησης του πρότζεκτ: «Το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας η Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου»

 


 


<< Εκδηλώσεις ^ Αρχή Σελίδας