Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΒΑΣΙΚΕΣ  ΑΡΧΕΣ  ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0201
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστήριο
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  8 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 4)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  10
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Β΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια της παροχής Νοσηλευτικής φροντίδας και να αποκτήσουν δεξιότητες σχετικά με την παροχή φροντίδας, σύμφωνα με τις βασικές αρχές νοσηλευτικής.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τις βασικές αρχές νοσηλευτικής που χρησιμοποιούνται για την φροντίδα του ασθενή.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην εφαρμογή των βασικών αρχών νοσηλευτικής στην φροντίδα του ασθενή στο νοσοκομείο, για την διατήρηση των βασικών λειτουργιών του ατόμου.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει την επίδειξη των τεχνικών και δεξιοτήτων που αφορούν στις βασικές φροντίδες, για την κάλυψη των αναγκών σε περιπατιτικό και κατακεκλιμένο ασθενή στο νοσοκομείο.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της νοσηλευτικής φροντίδας.ü       Να εκτιμούν τις βασικές ανάγκες των ασθενών. ü       Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν τη νοσηλευτική φροντίδα και να αξιολογούν τα αποτελέσματά της. ü       Να εφαρμόζουν προληπτικές, θεραπευτικές και υποστηρικτικές παρεμβάσεις στον ενήλικα ασθενή και να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες νοσηλείας του αρρώστου, στη Δευτεροβάθμια Φροντίδα Υγείας.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Γουλιά Ειρ. Εφαρμοσμένη Νοσηλευτική. Εκδόσεις «ΤΑΒΙΘΑ», Αθήνα 2008.2.      Ιορδάνου Π. Βασικές νοσηλευτικές δεξιότητες και παρεμβάσεις. Εκδόσεις «ΤΑΒΙΘΑ», Αθήνα 2005.3.      Σαχίνη–Καρδάση Α. & Πάνου Μ. Παθολογική και Χειρουργική Νοσηλευτική. Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 1ος Τόμος, Αθήνα 2000.4.      Ulrich S.P, Canale S.W. & Wendell SA. Νοσηλευτική Παθολογική–Χειρουργική. Σχεδιασμός Νοσηλευτικής Φροντίδας. Εκδόσεις Λαγός, Τόμος Α΄, Αθήνα 1997.5.       Eisner, E. Instructional and expressive educational objectives: Their formoulation and use in curriculum. Chicago: Rand McNally, 1999, pp. 1-31. 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ  
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ  ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0202
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστήριο
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  7 (Θεωρία 3, Εργαστήριο 4)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  9
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Β΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να μελετήσουν οι φοιτητές τις μορφές των συστημάτων υγείας, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ), τις έννοιες της κοινοτικής νοσηλευτικής, της πρόληψης και της προαγωγής της υγείας. 
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιολογούν την υγεία του ατόμου και της οικογένειας εξελικτά. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα οικογενειακού προγραμματισμού και να αναπτύξουν ικανότητες παρέμβασης για την διατήρηση της ισορροπίας της υγείας του ατόμου, της οικογένειας και της κοινωνίας ευρύτερα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε γνώσεις των Συστημάτων Υγείας, του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και ειδικότερα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), με ειδική ανάπτυξη στη λειτουργία της οικογένειας και της κοινότητας. Επιπλέον περιλαμβάνει την αξιολόγηση του υγιούς ατόμου εξελικτικά και την ευαισθητοποίηση των φοιτητών σε θέματα προαγωγής και αγωγής υγείας.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει την άσκηση των φοιτητών στην κοινότητα με απώτερο στόχο, να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες για την αξιολόγηση του υγιούς ατόμου εξελικτικά και να χρησιμοποιούν τεχνικές για τη διατήρηση της υγείας του ατόμου και της οικογένειας.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑΜετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν τις μορφές υγειονομικών συστημάτων και το ΕΣΥ ü       Να προσδιορίζουν τη σημασία της ΠΦΥ ü       Να προσδιορίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία ü       Να αξιολογούν την κατάσταση υγείας του ατόμου εξελικτικάü       Να γνωρίζουν τη λειτουργία της οικογένειαςü       Να εφαρμόζουν τεχνικές για την αξιολόγηση και τη διατήρηση της υγείας του ατόμου και της οικογένειας.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ1.    Κυριακίδου Ε. Κοινοτική Νοσηλευτική.  Εκδόσεις «ΤΑΒΙΘΑ», Αθήνα 1997, Έκδοση Δεύτερη.2.    Cohen D, Stern V. Μετάφραση Ευαγγέλου Δ. Παρατηρώντας και καταγράφοντας τη συμπεριφορά των παιδιών. Εκδόσεις Gutenberg. Αθήνα 1991.3.    Taylor G, Lillis C, Lemone P. Fundamentals of Nursing Thrid Edition 1997. 4.    Lewer H, Robertson L. Care of the Child, second Edition 1987. 
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0203
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστήριο
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  4 (Θεωρία 3, Εργαστήριο 1)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  5
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Β΄
   ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να μελετήσουν οι φοιτητές την τοπογραφία, μορφολογία και να γνωρίσουν την αδρή υφή του νευρομυικού συστήματος, των αισθητηρίων της αφής, της όρασης και ακοής και των ενδοκρινών αδένων του ανθρώπινου οργανισμού.  
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν γνώσεις και να εξοικειωθούν με την ανατομική δομή του νευρομυϊκού και ενδοκρινικού συστήματος και των αισθητηρίων οργάνων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε γνώσεις που αφορούν στους μυς του ανθρώπινου σκελετού, στο κεντρικό και στο περιφερικό νευρικό σύστημα, στα αισθητήρια όργανα και στους ενδοκρινείς αδένες.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει επίδειξη των βασικών περιοχών του νερομυϊκού συστήματος σε μυοσκελετικά προπλάσματα, καθώς και των αισθητηρίων και των ενδοκρινών αδένων μεμονομένα.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν το νευρομυϊκό σύστημα.ü       Να εξοικειωθούν με τις ανωτέρω ανατομικές ενότητες.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ1.      Καμμά Αντώνης. Μαθήματα Ανατομικής, 1η έκδοση, Αθήνα 2006.2.      Faiz R. and Moffat D. Anatomy at a Glance. 1th edition, Παριασιάνος Α.Ε. Αθήνα, 2006.3.      Putz R. and Pabst. Sobotta  R. Atlas of Humana Anatomy, 2 Volume Set, 14th edition, URBAN & FISCHER, 2006.4.      Rohen, Johannes W. Έγχρωμος άτλας ανατομικής του ανθρώπου, Ιατρικές Εκδόσεις. Π.Χ. Πασχαλίδης, 2006.5.      Drake, Richard L. Grays Anatomy, Ιατρικές Εκδόσεις, Π.Χ. Πασχαλίδης, 2006. 
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
 ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0204
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρία, Εργαστήριο
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  4 (Θεωρία 2, Εργαστήριο 2)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  4
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Β΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να μελετήσουν οι φοιτητές τις φυσιολογικές λειτουργίες και τους ομοιοστατικούς μηχανισμούς του ανθρώπινου οργανισμού κατά συστήματα, τους γενικούς κανόνες που διέπουν την πολύπλευρη και πολύπλοκη λειτουργική αλληλεξάρτησή τους, τις φυσιολογικές παραμέτρους λειτουργίας τους και τις ενδεχόμενες φυσιολογικές αποκλίσεις, σε επίπεδο κυττάρου, ιστού, οργάνου και λειτουργικού συστήματος. 
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εκπαιδευτούν στην αξιολόγηση των φυσιολογικών λειτουργιών του ανθρώπινου σώματος, μέσα από τη χρήση των νεότερων σωματικών, εργαστηριακών και κλινικών δεδομένων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε γνώσεις λειτουργίας των συστημάτων του ανθρωπίνου σώματος.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει την άσκηση των φοιτητών με τη χρήση πειραμάτων σε εργαστήριο, προκειμένου να εμπεδώσουν καλύτερα τις γνώσεις του θεωρητικού μέρους.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν και να περιγράφουν τις φυσιολογικές λειτουργίες και τους μηχανισμούς αλληλορρύθμισης του ανθρώπινου οργανισμού και να οριοθετούν τις ενδεχόμενες αποκλίσεις.ü       Να κατανοούν τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και να ερμηνεύουν τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη της ομοιόστασης.ü       Να εκτελούν σε πειραματικό επίπεδο πράξεις που αποδεικνύουν τους όρους της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού, καθώς και εφαρμογές των φυσιολογικών αυτών ιδιοτήτων του οργανισμού στην καθημερινή κλινική πράξη.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χανιώτης Φ. Εργοφυσιολογία. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 2008. 2.      Guyton A. Φυσιολογία του ανθρώπου. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 2004.3.      Boron W, Boulpeap E. Ιατρική Φυσιολογία. Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα 2006.4.      Λαδάς Σ. Γαστρεντερολογία. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 2007. 5.      Ενδοκρινικές διαταραχές συστηματικών νοσημάτων. Κλινικά Φροντιστήρια. Ιατρική Εταιρεία Αθηνών, Αθήνα 2008. 6.      Δημουλά Υ. Εργαστηριακός Οδηγός Ασκήσεων Φυσιολογίας του Ανθρώπου, Αθήνα 2007.7.      Despopoulos A, Silbernagl S. Physiology, 5th ed. Thieme, N.Y. USA 2003. 
ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0205
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρία
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Θεωρία 2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Β΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι  οι φοιτητές να εκπαιδευτούν στην χρήση  στατιστικών μεθόδων στη βιοϊατρική έρευνα, με την εφαρμογή ορισμένων τμημάτων της στατιστικής, χρησιμοποιώντας την θεωρητική προέλευση και απόδειξη τύπων και κατανομών, των πλέον συνηθισμένων και απλών καταστάσεων, τόσο της περιγραφικής, όσο και της αναλυτικής στατιστικής.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν το θεωρητικό πλαίσιο της βιοστατικής, ώστε με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων να γίνουν ικανοί να περιγράφουν, να ερμηνεύουν και να χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα ερευνών.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε γνώσεις της βιοστατιστικής έρευνας, στη διαδικασία συλλογής βιομετρικού υλικού (απογραφές, ειδικές έρευνες, δειγματοληψίες), στην παρουσίαση του υλικού (πίνακες, διαγράμματα), στη στατιστική μελέτη και σε στοιχεία λογισμού των πιθανοτήτων.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν στατιστικές μεθόδους. ü       Να γίνουν ικανοί στη μελέτη ερευνών, που χρησιμοποιούν σταστικές μεθόδους.ü       Να εξοικειωθούν με τη χρήση  της βιοστατιστικής ορολογίας.  
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Βιοστατιστική. Δ. Τριχόπουλος, Α. Τζώνου, Κ. Κατσουγιάννη. Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα 2000. 2.      Biostatistics and Epidemiology. Armen Khachatryan et al. 1998.  

^ Αρχή Σελίδας