Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ  Α΄  ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
 ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0101
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  8 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 4)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  13
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη σε βάθος της έννοιας της νοσηλευτικής ως διεργασία φροντίδας, της οποίας επίκεντρο είναι ο άνθρωπος και σκοπός της η διατήρηση και η προαγωγή της υγείας του ανθρώπου.
Στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων που αφορούν τις έννοιες υγεία και ασθένεια, την έννοια και τα επίπεδα της πρόληψης και την έννοια του ανθρώπου ως βιοψυχοκοινωνικής οντότητας. Επίσης η απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας, τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιούν για την διεργασία συλλογής πληροφοριών, καθώς επίσης και για το σχεδιασμό της φροντίδας του ατόμου.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην φιλοσοφία της νοσηλευτικής και της νοσηλευτικής εκπαίδευσης, στις προοπτικές εξέλιξης στους τομείς εργασίας των Νοσηλευτών και στην ιστορική αναδρομή της νοσηλευτικής. Επίσης αναφέρεται στις Νοσηλευτικές θεωρίες και στις έννοιες της υγείας, της προαγωγής της υγείας και της επικοινωνίας και επιπλέον εισάγει στην Νοσηλευτική Διεργασία.
Το εργαστηριακό μέρος στηρίζεται στις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος και περιλαμβάνει τεχνικές επικοινωνίας/παρατήρησης και εκτίμηση αναγκών του ατόμου, σχεδιασμό φροντίδας και αξιολόγησης, καθώς και τεχνικές απολύμανσης, αντισηψίας, αποστείρωσης και λήψη ζωτικών σημείων.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εξετάζουν κριτικά τον ορισμό της υγείας, τη θεωρία της πολλαπλότητας των παραγόντων που προκαλούν την ασθένεια, την έννοια και τα επίπεδα της πρόληψης (Πρωτογενής, Δευτερογενής, Τριτογενής) και την έννοια της ολότητας του ανθρώπου ως βιο-ψυχοκοινωνικής οντότητας.ü        Να προσδιορίζουν την νοσηλευτική διεργασία ως επιστημονική μέθοδο λύσης προβλημάτων και να εφαρμόζουν τα στάδιά της, για τη λήψη του νοσηλευτικού ιστορικού και το σχεδιασμό της φροντίδας. ü       Να εξετάζουν κριτικά τις νοσηλευτικές θεωρίες και τα νοσηλευτικά μοντέλα και τον τρόπο εφαρμογής τους στην κλινική νοσηλευτική.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Σαββοπούλου Γ. Βασική Νοσηλευτική: Μια βιο-ψυχο-κοινωνική προσσέγγιση. Εκδόσεις ΤΑΒΙΘΑ, Αθήνα 2006.2.      Susan C. deWitt. Βασικές αρχές και δεξιότητες της Νοσηλευτικής Φροντίδας. Τόμος Ι, ΙΙ. Ιατρικές Εκδόσεις Δ. Λαγός, Αθήνα 2003.3.      Ρηγάτος Γ. Ιστορία της Νοσηλευτικής. Εκδόσεις ΒΗΤΑ Αθήνα 2006.4.      Lium Edelman C, Lynn Mandle C. Health Promotion, through out the life span. 6th Edition, Elsevier-Mosby, 2006. 
ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0102
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  4(Θεωρία 2, Εργαστήριο 2)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  5
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη της τοπογραφίας, της μορφολογίας και της αδρής υφής των ιστών, των οργάνων και των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού.
Στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση της γνώσης της ανατομικής δομής του ανθρώπινου σώματος και η εξοικείωση του φοιτητή, με τα ανατομικά μέρη που αποτελούν το ανθρώπινο σώμα.
Το θεωρητικό μέρος εστιάζεται στην περιγραφή του ανθρώπινου σκελετού και των αρθρώσεων και περιγράφει λεπτομερώς τα διάφορα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού. 
Το εργαστηριακό
μέρος στηρίζεται στις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος και βοηθάει του φοιτητές στην αναγνώριση της τοπογραφίας των ανατομικών περιοχών και των οργάνων του ανθρώπινου σώματος.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα όργανα του ανθρώπινου σώματος.ü       Να τοποθετούν τα διάφορα όργανα στο ανθρώπινο πρόπλασμα. ü       Να εξοικειωθούν με τη δομή του ανθρώπινου σώματος.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Καμμάς Αντώνης. Μαθήματα Ανατομικής. 1η έκδοση, Αθήνα 20062.      Πισίδης Αλέξανδρος. Ανατομική. Βασικές Γνώσεις, 2η έκδοση, ΛΥΧΝΟΣ, Αθήνα 2001.3.      Putz R. and Pabst. Sobotta R. Atlas of Human Anatomy, 2 Volume Set, 14th edition, URBAN & FISCHER, 2006.4.      Strandring Susan. Gray’s Anatomy. 39th edition, CV Mosby, USA, 2005. 
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ Ι
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ Ι
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0103
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  5 (Θεωρία 3, Εργαστήριο 2)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  5
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των φυσιολογικών λειτουργιών και των ομοιοστατικών μηχανισμών του ανθρώπινου οργανισμού, σε κυτταρικό επίπεδο και κατά συστήματα και των κανόνων που διέπουν τη λειτουργική αλληλεξάρτησή τους. 
Στόχος
του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων που αφορούν στις φυσιολογικές λειτουργίες και στους μηχανισμούς αλληλορύθμισης του ανθρώπινου οργανισμού, καθώς και η εξοικείωση του φοιτητή με τις ενδεχόμενες φυσιολογικές αποκλίσεις σε επίπεδο κυττάρου, ιστού, οργάνου και λειτουργικού συστήματος του ανθρώπινου σώματος.
Το θεωρητικό μέρος περιγράφει τις φυσιολογικές λειτουργίες των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων και τη μεταξύ τους σχέση για να επιτευχθεί η ομοιόσταση.
Το εργαστηριακό μέρος στηρίζεται στις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος και βοηθάει τους φοιτητές με τη χρήση εργαλείων, να γνωρίζουν και να εκτελούν, σε πειραματικό επίπεδο, πράξεις που αποδεικνύουν τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, καθώς και τις εφαρμογές τους στην καθημερινή κλινική πράξη.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τις φυσιολογικές λειτουργίες και τους μηχανισμούς αλληλορρύθμισης του ανθρώπινου οργανισμού σε επίπεδο κυττάρου, ιστού, οργάνου και λειτουργικού συστήματος και να οριοθετούν τις ενδεχόμενες αποκλίσεις.ü       Να κατανοούν τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και να ερμηνεύουν τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη της ομοιόστασης. ü       Να εκτελούν οι φοιτητές, στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος πράξεις που αποδεικνύουν τους όρους της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού και να εφαρμόζουν τεχνικές, στην ρύθμιση των στοιχείων, που οδηγούν στην ομοιόσταση των λειτουργιών του οργανισμού, στην καθημερινή κλινική πράξη.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Χανιώτης Φ. Χανιώτης Δ. Φυσιολογία του ανθρώπου. Ιατρικές εκδόσεις Λίτσας. 2.      Human Anatomy. Volume 1, 3rd edt, Ιατρικές Εδκόσεις. Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα 2004.3.      Guyton A. Φυσιολογία του ανθρώπου. Ιατρικές εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 2004.4.      Boron W, Boulpeap E. Ιατρική Φυσιολογία. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα 2006.5.      Δημουλά Υ. Εργαστηριακός Οδηγός Ασκήσεων Φυσιολογίας του Ανθρώπου, Αθήνα 2007. 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0104
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  4 (Θεωρία 2, Εργαστήριο 2)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  3
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των εννοιών της πληροφορικής και η απόκτηση βασικών γνώσεων σε θέματα πληροφορικής και ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αφορούν στην πληροφορική της υγείας και η εξοικείωση του φοιτητή με τη χρήση προγραμμάτων εφαρμογών γραφείου και ανεύρεσης πληροφοριών υγείας στον παγκόσμιο ιστό.
Το θεωρητικό μέρος περιγράφει τις διαδικασίες λειτουργίας των πληροφοριακών συστημάτων στην υγεία.
Το εργαστηριακό μέρος στηρίζεται στις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος και βοηθάει τους φοιτητές, με τη χρήση προγραμμάτων εφαρμογών γραφείου και προγραμμάτων χρήσης του διαδικτύου, να αναζητούν πληροφορίες για τη χρήση επιστημονικής βιβλιογραφίας.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να χρησιμοποιούν προγράμματα εφαρμογών γραφείου.ü       Να αναζητούν πληροφορίες μέσω της χρήσης του διαδικτύου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Shortliffe E, and Cimino J, (2006). Biomedical Informatics: Computer Applications in Health Care and Biomedicine, Springer Verlag. 2.      Eleanor Callahan Hunt, Sara Breckenridge Sproat, Rebecca Rutherford Kitzmiller (2004). The Nursing Informatics Implementation Guide ( Health Informatics), Spinger Verlag. 3.      Marion J. Ball, Kathryn J Hannah, Ulla Gerdin Jelger and Hans Peterson (2000). Nursing Informatics, Where Caring and Technology Meets. Springer Verlag.4.      Rudi Van de Velde and Patrice Degoulet, ( 2003). Clinical Information Systems: A Component–Based Aapproach ( Health Informatics). 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ /ΓΕΝΕΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΒΙΟΛΟΓΙΑ / ΓΕΝΕΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0105
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2 Θεωρία
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη της μοριακής βάσης των κυτταρικών λειτουργιών και ειδικότερα των πρωτεινών και του DNA, της κυτταρικής επικοινωνίας και των βιολογικών μεμβρανών.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τους φυσιολογικούς και παθολογικούς μηχανισμούς στον ανθρώπινο οργανισμό και τις νέες διαγνωστικές μοριακές τεχνικές.
Το θεωρητικό μέρος περιγράφει τις διαδικασίες λειτουργίας των κυττάρων. 
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑΜετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τα μορφολογικά και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κυττάρου.ü       Να γνωρίζουν τις λειτουργίες των κυτταρικών δομών και βιομορίων και τη σημασία τους στη βιολογία του ανθρώπινου οργανισμού.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Χαρβάλου και συν. Σύνοψη κυτταρικής βιολογίας. Εισαγωγή στη μοριακή βιολογία του κυττάρου. Εκδόσεις Πασχαλίδης , Αθήνα 2004. 2.      Ανάγνου και Συν. Στοιχεία κυτταρικής βιολογίας, Πασχαλίδης, Αθήνα 2006.3.      Genes VIII, Lewin. 2004, Pearson education. 4.      Tomas Pollard et al. Cell Biology with student consult-on line access. Hardcover 2007.  
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0106
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2 Θεωρία
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Α΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών σε γενικές γνώσεις και σε τεχνικές μελέτης των μικροοργανισμών, (βακτηρίων, πρωτόζωων, μυκήτων και ιών).
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση των μικροοργανισμών, τις ορολογικές και τις μοριακές διαγνωστικές μεθόδους, την παθογένεση των λοιμώξεων και τις τεχνικές καλλιέργιες κλινικών δειγμάτων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην ταξινόμηση και περιγραφή των μικροοργανισμών, στην παθογένεση των λοιμώξεων και στους διαγνωστικούς ελέγχους.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑΜετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τη φύση των μικροοργανισμών (βακτηρίων-πρωτόζωων-μυκήτων και ιών).ü       Να αποκτήσουν γενικές γνώσεις εργαστηριακών μεθόδων και τεχνικών διαγνωστικού ελέγχου των μικροοργασμών.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.      Εμμανουηλίδου Α. Αρσένη. Ιατρική Μικροβιολογία 2.      Χριστάκης. Λεγάκης. Κλινική Μικροβιολογία Λοιμώξεις. 3.      Shanson, D.C. Microbiology in clinical practice.4.     Michael J Pelzar, Chan E.SS, Noel R. Krieg Microbiology.

^ Αρχή Σελίδας