Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙI
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙI
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0401
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  9 (Θεωρία 3, Εργαστήριο 6)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  12
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Δ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι ικανοί να παρέχουν ολοκληρωμένη περιεγχειρητική νοσηλευτική φροντίδα κατά την άσκηση του επαγγέλματος στο χώρο του χειρουργείου. Να σχεδιάζουν, να παρέχουν και να αξιολογούν τη νοσηλευτική φροντίδα σε αρρώστους με παθήσεις του ουροποιητικού και μυοσκελετικού συστήματος, συμμετέχοντας ενεργά στην θεραπευτική ομάδα.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοικειωθούν με το περιβάλλον, την οργάνωση και τη λειτουργία του χειρουργείου, να παρέχουν εξατομικευμένη και ολιστική φροντίδα με τα σύγχρονα μοντέλα νοσηλευτικής φροντίδας και να σχεδιάζουν προγράμματα αποκατάστασης, σε ουρολογικούς και ορθοπεδικούς ασθενείς.
Το θεωρητικό μέρος επικεντρώνεται σε γνώσεις που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία του χειρουργείου, και σε γνώσεις που αφορούν την αναισθησία και τις νοσηλευτικές αρχές που τη διέπουν. Επίσης, αναφέρεται σε γνώσεις που αφορούν το ουροποιητικό και μυοσκελετικό σύστημα και την παρεχόμενη νοσηλευτική φροντίδα, σε ασθενείς με νοσήματα των αντίστοιχων συστημάτων.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει τεχνικές και δεξιότητες της Χειρουργικής Νοσηλευτικής ΙΙ και της Παθολογικής Νοσηλευτικής ΙΙ. Επίσης περιλαμβάνει εφαρμογή του θεωρητικού μέρους -με ασκήσεις προσομοίωσης- στο εργαστήριο και άσκηση των φοιτητών σε αντίστοιχες κλινικές στα νοσοκομεία.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να επικοινωνούν με τον ασθενή και την Ομάδα Φροντίδας Υγείας στο χώρο των κλινικών και του χειρουργείου. ü       Να σχεδιάζουν προεγχειρητική, διεγχειρητική και μετεγχειρητική φροντίδα με γνώση των αρχών ασηψίας και αντισηψίας. ü       Να εξοικειώνονται με το περιβάλλον, την οργάνωση και τη λειτουργία του χειρουργείου. ü       Να αξιολογούν την κατάσταση υγείας ατόμων με παθολογικά/χειρουργικά προβλήματα του ουροποιητικού και μυοσκελετικού συστήματος.ü       Να αναπτύσσουν ικανότητα κριτικής επιστημονικής σκέψης σε θέματα νοσηλευτικής διάγνωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης επιπλοκών, σε ουρολογικούς και ορθοπεδικούς αρρώστους και να παρέχουν εξατομικευμένη και ολιστική νοσηλευτική φροντίδα.ü       Να κατανοούν το ρόλο του Νοσηλευτή στην υγειονομική ομάδα σε θέματα πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης ουρολογικών και ορθοπεδικών ασθενών.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Avidan M, Harvey A, Ponte J, Wendon J, Ginsburg R. Περιεγχειρητική φροντίδα, Αναισθησία, Αντιμετώπιση του πόνου και Εντατική θεραπεία. Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνος Α.Ε. Αθήνα 2006.2.      LeMone P, Burke K. Παθολογική-Χειρουργική Νοσηλευτική, Εκδόσεις Λαγός Τόμος 2,4 Αθήνα 20053.      Gabel R, Kulli J, Spratt D, Ward D. Οργάνωση και Διοίκηση Χειρουργείου, Εκδόσεις MEDIFORCE Αθήνα 2001.4.      Παπαδάκη Α. Το Χειρουργείο στη Βασική Νοσηλευτική Εκπαίδευση. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 1992.

ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0402
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  11 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 7)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  12
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Δ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες ώστε να σχεδιάζουν, να παρέχουν και να αξιολογούν τη νοσηλευτική φροντίδα σε αρρώστους με παρεκκλίσεις υγείας, που αφορούν στο κυκλοφορικό σύστημα και στο σύστημα των αισθητηρίων οργάνων, συμμετέχοντας ενεργά στη θεραπευτική ομάδα υγείας.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις πληροφορίες που παίρνουν από τον ασθενή και το συγγενικό του περιβάλλον, να οργανώνουν σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας, να εφαρμόζουν περεμβάσεις για την υλοποίηση του σχεδίου φροντίδας και να αξιολογούν τα αποτελέσματα της νοσηλευτικής φροντίδας, σε αρρώστους με παθήσεις του κυκλοφορικού συστήματος και των αισθητηρίων οργάνων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στη νοσηλευτική φροντίδα ασθενών με καρδιαγγειακά νοσήματα και νοσήματα των αισθητηρίων οργάνων.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει εφαρμογή του θεωρητικού μέρους -με ασκήσεις προσομοίωσης- στο εργαστήριο και άσκηση των φοιτητών σε αντίστοιχες κλινικές στα διάφορα νοσηλευτικά ιδρύματα.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εμπεδώσουν τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις που αφορούν παθήσεις του καρδιαγγειακού συστήματος και των αισθητηρίων οργάνων.ü       Να αξιολογούν την κατάσταση υγείας, να παρέχουν εξατομικευμένη και ολιστική φροντίδα με τα σύγχρονα νοσηλευτικά μοντέλα, σε ασθενείς με παθήσεις του κυκλοφορικού και των αισθητηρίων οργάνων.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
1.      Σαχίνη–Καρδάση Α, Πάνου Μ. Παθολογική Χειρουργική Νοσηλευτική :Τόμος Α, Β, Γ. Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 1997.2.      Χαρτοφυλακίδη, Γαρουφαλίδη. Θέματα ορθοπεδικής και Τραυματιολογίας Εκδόσεις Παρισιάνος.3.      IgnataviciousWorkman. Παθολογική & Χειρουργική Νοσηλευτική. Τόμος Α,Β,Γ,Δ, Επιμέλεια. Α. Βασιλειάδου. Εκδόσεις Βήτα 2008.4.      Lewis, Hoitkempir. Dirksen, O΄Brien, Buclier. Medical surgical Nursing. Assessesment and mamagement of clinical problems.5.      Priscilla Lemone, Karen Burke. Παθολογική & Χειρουργική Νοσηλευτική, Τόμος Α, Β, Γ,Δ . Επιμέλεια Η. Μπροκαλάκη. Εκδόσεις Λαγός, 2007.  
ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΙI
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΙI
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0403
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Δ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια της νόσου, τα αίτια, την κλινική εικόνα, την πορεία και την πρόγνωση των νοσημάτων και να εφαρμόζουν θεραπευτικές παρεμβάσεις.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν, ώστε να διακρίνουν τα σημαντικότερα σημεία κάθε νοσήματος, σε διαγνωστικό, θεραπευτικό και προγνωστικό επίπεδο και να συμβάλλουν κατάλληλα στην παρεχόμενη φροντίδα υγείας.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στα νοσήματα του κυκλοφορικού συστήματος και στην οξεοβασική ισορροπία, σε νοσήματα των ενδοκρινών αδένων, σε αυτοάνοσα νοσήματα, σε νοσήματα του ΚΝΣ, και σε νεοπλασίες
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν την κλινική εικόνα, την πρόγνωση και την φυσική εξέλιξη των νοσημάτων.ü        Να συμβάλλουν στην επίλυση διαγνωστικών και θεραπευτικών προβλημάτων με τη συνεργασία των ιατρών.ü        Να συνεισφέρουν κατάλληλα στην πρόληψη, στην θεραπεία των νοσημάτων και στην αποκατάσταση της υγείας των ασθενών. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χανιώτης Φ, Χανιώτης Δ. Νοσολογία - Παθολογία. Τόμος Α,Β,Γ,Δ. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, 2002.2.      Fauci A, Et al.  HARRISON’S . Principles of Internal Medicine. 17th edition. The McGraw – Hill Companies Inc, NY, USA, 2008.  3.      Kumar P and Clark M. Παθολογία. Τόμος Α, Β. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, 2007.4.      McPhee S,  Papadakis M. Current Medical Diagnosis & Treatment 2008. 47th  International edition. The McGraw – Hill Companies Inc. NY USA, 2008.  
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0404
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Δ΄
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές  να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν το παιδί και την οικογένεια.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν από το μάθημα ώστε να διακρίνουν τα προβλήματα υγείας του παιδιού και της οικογένειας και να γνωρίζουν τους τρόπους αντιμέτωπισής τους.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στο φυσιολογικό νεογνό, βρέφος, παιδί και έφηβο καθώς και στη νοσολογία όλων των συστημάτων του παιδιού.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν την ανάπτυξη του παιδιού από την νεογνική έως και την εφηβική ηλικίαü        Να γνωρίζουν τα νοσήματα της παιδιατρικής παθολογίας. ü       Να προσδιορίζουν τους τρόπους με τους οποίους γίνεται η κλινική εξέταση και διάγνωσηü       Να περιγράφουν τις μεθόδους της θεραπευτικής αντιμετώπισης σε παθολογικές καταστάσεις.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Λαγός Π, Αντωνιάδης Σ. Βασική Παιδιατρική. Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, 2000. 
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0405
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Δ΄
  ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν τις Ψυχιατρικές–Νευρολογικές παθήσεις.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να ευαισθητοποιηθούν στην επικοινωνία τους, με ασθενείς με διαταραχές συμπεριφοράς και με νευρολογικά νοσήματα. Επιπλέον να είναι ικανοί στη διάγνωση, την αντιμετώπιση και την θεραπεία των ασθενών με νοσήματα συμπεριφοράς και με νευρολογικά νοσήματα, ώστε να είναι αποτελεσματικοί στη συμμετοχή τους στην θεραπευτική ομάδα παρέμβασης.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις βασικές ψυχιατρικές έννοιες, στις ψυχοπαθολογικές ψυχιατρικές εικόνες και νευρολογικές καταστάσεις που οδηγούν σε διαταραχές συμπεριφοράς.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να διακρίνουν τα είδη των ψυχιατρικών και νευρολογικών παθήσεωνü       Να φροντίζουν τους ασθενείς και το περιβάλλον τους έχοντας επίγνωση των ψυχολογικών τους αναγκώνü       Να συμβάλλουν, έχοντας συνείδηση του νοσηλευτικού ρόλου, στις ομάδες ψυχικής υγείας που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη, θεραπεία,αποκατάσταση και κοινωνική ένταξη του ατόμου, με διαταραχές συμπεριφοράς.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Adams and Victors .Νευρολογία. Τόμος Α, Β, Γ.Εκδόσεις Πασχαλίδη,2.      Duns P. Νευρολογική Τοπογραφική. Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα, 3.      Ebert M, Loosen P, Nurcombe B. Σύγχρονη Διάγνωση & Θεραπεία στην Ψυχιατρική 4.      Greenberg D, Aminoff M, Simon R. Κλινική Νευρολογία. 6η Έκδ. 5.      Moore D. Ψυχιατρική ( Το μικρό Μαύρο Βιβλίο).6.      Παπαγεωργίου Κ. Νευρολογία. Τόμος 1,2. Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα, 7.      Remschmidt H. Η Σχιζοφρένεια στα παιδιά και στους Εφήβους. 8.      Τσιάντης Γ. Ψυχική Υγεία του Παιδιού και της Οικογένειας. Εκδόσεις Καστανιώτη.   

^ Αρχή Σελίδας