Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ / ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ / ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0501
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  16 ( Θεωρία 4, Εργαστήριο 12)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  15
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν στις βιολογικές, ψυχολογικές και πνευματικές ανάγκες του υγιούς όσο και του άρρωστου παιδού, καθώς και τις ανάγκες της οικογένειας. Επίσης να μελετήσουν την φυσιολογία του αναπαραγωγικού συστήματος της γυναίκας, την κύηση και τα προβλήματα της κύησης.
 
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν από το μάθημα, ώστε να διακρίνουν τα προβλήματα υγείας του παιδιού και της οικογένειας και να γνωρίζουν τους τρόπους εφαρμογής της νοσηλευτικής φροντίδας. Να κατανοήσουν την φυσιολογία του αναπαραγωγικού συστήματος της γυναίκας, την κύηση και τον τοκετό.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην φυσιολογική ανάπτυξη του νεογνού, του βρέφους, παιδιού και εφήβου καθώς και στη νοσολογία όλων των συστημάτων του παιδιού. Επίσης αναφέρεται στην φυσιολογική κύηση, τον τοκετό και τη λοχεία.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει εφαρμογή του θεωρητικού μέρους -με ασκήσεις προσομοίωσης- στο εργαστήριο και άσκηση των φοιτητών σε αντίστοιχες κλινικές σε Παιδιατρικά Νοσοκομεία και σε Μαιευτήρια.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν την φυσιολογία και την παθολογία της κύησης και του τοκετού και να υποστηρίζουν με συγκεκριμένες παρεμβάσεις την επίτοκο να έχει έναν φυσιολογικό τοκετό, λοχεία και προσαρμογή στην φροντίδα του νεογέννητου. ü        Να γνωρίζουν ποια είναι η φυσιολογική σωματική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.ü       Να γνωρίζουν την παθολογία κάθε συστήματος, από την νεογνική έως την εφηβική ηλικία και τους τρόπους θεραπευτικής και νοσηλευτικής παρέμβασης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Κυρίτση Ε. Σημείωσεις Παιδιατρικής Νοσηλευτικής. ΤΕΙ Αθήνας, 2000. 2.      Καρπάθιος Σ. Μαιευτική Περιγεννητική Ιατρική και Γυναικολογία. Εκδόσεις. Δ. Γιαννακόπουλος, Αθήνα 1988. 3.      Πάνου Μ. Παιδιατρική Νοσηλευτική. Εκδόσεις. Βήτα. Αθήνα 1992. 4.      Mayers M. Jacobson A. Pediatric Nursing. McGraw Hill. New York 1995. 5.      Betz C, Hynsberger M, Wright S. Nursing Care of Children. Second Edition. W.B Saunders Company Montreal 1994. 
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0502
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  3
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές  να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν στις μεθόδους της Επιδημιολογίας και των επιδημιολογικών χαρακτηριστικών.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν από το μάθημα, ώστε να διακρίνουν τη σημασία των επιδημιολογικών χαρακτηριστικών και να διεξάγουν μια απλή επιδημιολογική έρευνα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις μεθόδους της επιδημιολογίας, στους επιδημιολογικούς δείκτες και στα  επιδημιολογικά χαρακτηριστικά.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να κατανοήσουν τη σημασία των χαρακτηριστικών προσώπων, τόπου και χρόνου, στην επίπτωση των νοσημάτων.ü       Να κατανοήσουν τις διαφορές των διαφόρων ειδών επιδημιολογικών μελετών (περιγραφικές, αναδρομικές, προοπτικές, παρεμβατικές).ü       Να κατανοήσουν την συνεισφορά της Επιδημιολογίας στην Κλινική και Δημόσια Υγεία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Farmer RD, Lawerenson R. Epidemiology and Public Health Medicine.5th Edition, John Wiley and Sons Ltd, 2004.2.      Kenneth J. Modern Epidemiology Rothman, Sander Greenland, 1998.3.      Τριχόπουλος Δ. Επιδημιολογία. Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνος, 19824.      Τριχόπουλος Δ, με συνεργασία Λάγιου Παγώνας. Γενική και Κλινική Επιδημιολογία Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνος, 2002. 
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ / ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ / ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ 
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0503
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΟΝΑ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  5
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τη νομοθεσία που αφορά το νοσηλευτικό επάγγελμα και την ευθύνη του Νοσηλευτή, κατά την άσκηση του επαγγελματός του. Επίσης να καταστήσει ικανούς τους φοιτητές να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τα σύγχρονα δεοντολογικά-ηθικά διλήμματα, ώστε να προστατεύουν τόσο τους ασθενείς όσο και τους εαυτούς τους ηθικά και νομικά.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν από το μάθημα, ώστε να οριοθετούν το ρόλο τους στην εφαρμογή των νοσηλευτικών πράξεων τους, μέσα στη διεπιστημονική ομάδα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε γενικές έννοιες περί Δικαίου, Νοσηλευτικής και νοσηλευτικού επαγγέλματος, όπως επίσης στην αναγνώριση του Νοσηλευτικού Επαγγέλματος, τα Επαγγελματικά Δικαιώματα, τη θέση των Νοσηλευτών στο ΕΣΥ, και σε στοιχεία της Δημοσιοϋπαλληλικής Νομοθεσίας και της Επαγγελματικής εκπροσώπησης.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να κατανοήσουν τις γενικές έννοιες του Δικαίου. ü       Να γνωρίζουν τη νομοθεσία που διέπει την άσκηση του Νοσηλευτικού επαγγέλματος.ü       Να κατανοήσουν την συνεισφορά της Επιδημιολογίας στην Κλινική και Δημόσια Υγεία. ü       Να προσδιορίζουν τη θέση του Νοσηλευτή στο ΕΣΥü       Να επισημαίνουν τις ευθύνες του Νοσηλευτή στην άσκηση του επαγγέλματος. ü       Να αναπτύξουν σωστές διαπροσωπικές σχέσεις στο χώρο της εργασίας συνειδητοποιώντας τις ευθύνες τους και τις νομικές προεκτάσεις.ü       Να ευαισθητοποιούν στα ηθικά διλήμματα στο χώρο της εργασίας και να αναπτύξουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την επίλυση ή αντιμετώπισή τους.ü       Να αναλύουν και να εφαρμόζουν τους νοσηλευτικούς κώδικες. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.                      Αναπλιώτου–Βαζαίου Ε. Γενικές αρχές Ιατρικού Δικαίου, Αθήνα 1993. 2.                      Ανδρουλάκης Ν. Ποινικό Δίκαιο. Αθήνα, Εκδόσεις Σάκκουλα 1974.3.                      Γιαννοπούλου Α. Διλήμματα και Προβληματισμοί στη Σύγχρονη Νοσηλευτική, Εκδόσεις Η ΤΑΒΙΘΑ , Αθήνα 1995. 4.                      Κοτσιάνου Σ. Η ιατρική ευθύνη, αστική, ποινική, Β έκδοση Θεσσαλονίκη 1997.5.                      Μάνεσης Α. Συνταγματικό Δίκαιο, Εκδόσεις Σάκκουλα, Θεσσαλονίκη 1980.6.                      Μπαλή Γ.Α. Γενικαί αρχαί Αστικού Δικαίου. Έκδοση 2η Αθήνα 1961.7.                      Ρούσου Χ. Επαγγελματικά Δικαιώματα Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι Εκδόσεις Zymel Αθήνα 1990. 8.                      Ρούσου Χ. Νοσηλευτική Νομοθεσία, Αθήνα 1999.9.                      Β.Δ 1914. Ν.Δ. 683/48. Ν. 1397/83 Ν.1579/85. Ν.1579/85. Ν.2194/94. Ν.2194/94. Ν.2194/94 ΠΔ. 351/8 
ΔΙΑΤΡΟΦΗ / ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΙΑΤΡΟΦΗ / ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0504
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  3
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τη συμβολή της διατροφής στην πρόληψη της ασθένειας, καθώς και την έκβαση της διατροφοεξαρτώμενης ασθένειας.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν από τις βασικές και ειδικές ενότητες της διατροφής, καθώς και τις αρχές της κλινικής διαιτολογίας στην καθημερινή κλινική πρακτική στο χώρο εργασίας.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε εισαγωγικά στοιχεία της διατροφής, στο μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών και στις ομάδες τροφίμων, τις ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες και το φυσιολογικό σωματικό βάρος. Στην ανάλυση και σύνταξη διαιτολογίων με τη χρήση Η/Υ. Διατροφή και ηλικιακές ομάδες. Κλινική διαιτολογία και διατροφοεξαρτώμενες ασθένειες και σε επίκαιρα θέματα διατροφής.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εκτιμήσουν την κατάσταση της θρέψης του ασθενή (διατροφική αξιολόγηση).ü       Να γνωρίζουν τις διατροφικές ιδιαιτερότητες της κάθε ασθένειας.ü       Να εκτιμούν την καταλληλότητα των τροφίμων του διαιτολογίου του νοσηλευόμενου ασθενή.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χουρδάκης Μ, Κούβελας Δ. Αρχές Κλινικής Διατροφής και Διατροφικής Θεραπευτικής. Εκδόσεις Ροτόντα, Θεσσαλονίκη 2007.2.      Τούτουζας Π. Δίαιτα και Διατροφή. Εκδόσεις Κάκτος, Αθήνα 2004. 3.      LK Mahan,S Escott; Stamp. Krause’s Food Nutrition and Diet Therapy 11th edition 2008.4.      Daw DK, Ursini F. Alchol and Wine in Health and Disease. Annals of the New York Academy of Sciences vol 957. New York, USA 2002.5.      Biesalski H, Grimm P. Pocket Atlas of Nutrition Thieme, Stuttgart, Germany 2005.6.      WHO. Food and Health in Europe. WHO Europe., Geneva 2002. 
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0505
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΟΝΑ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ .ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν την επίδραση του κοινωνιολογικού περιβάλλοντος στην ανάπτυξη της υγείας και της ασθένειας.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές  να αξιοποιούν τις γνώσεις για την επίδραση της κοινωνιολογίας στην υγεία και στην ασθένεια και να τις χρησιμοποιούν στην αξιολόγηση των κοινωνιολογικών παραγόντων στην επίδραση της υγείας του ατόμου.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην κοινωνιολογική προσέγγιση της υγείας και της ασθένειας, στους κοινωνιολογικούς παράγοντες της υγείας, στη σχέση νοσηλευτικής και κοινωνιολογίας, στην προσφορά της κοινωνιολογίας στη νοσηλευτική φροντίδα. Επίσης αναφέρεται σε κοινωνικά συστήματα όπως η οικογένεια, η εκπαίδευση, το πολιτικό και πολιτισμικό σύστημα και στις κοινωνικές αλλαγές που επιδρούν στην υγεία.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να συμβάλλουν στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών που οδηγούν σε αντικοινωνική συμπεριφορά. ü       Να ενισχύσουν την συμβολή της οικογένειας στην υποστήριξη και στην φροντίδα των ασθενών της και των μελών της με ειδικά προβλήματα υγείας.ü       Να γνωρίζουν και να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων που έχουν επίπτωση στην υγεία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Birchenall M, & Birchenall P, 1998. Sociology as applied to Nursing & health care, Bailliere Tindall. 2.      Nettleton S, 2002.  Κοινωνιολογία της υγείας και της ασθένειας, Εκδόσεις Τυπωθήτω.3.      Οικονόμου Χ, 2005. Πολιτικές Υγείας. Κοινωνίες. Εκδόσεις Διόνικος. 4.      Παπαδάτου Δ, Αναγνωστόπουλος Φ, 1995. Η ψυχολογία στο χώρο της υγείας, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα 
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΝΟΣ0506
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος Πρώτες Βοήθειες είναι η παροχή εκπαίδευσης στους φοιτητές, ώστε να γίνουν ικανοί στην αντιμετώπιση δυσμενών κα επικίνδυνων για τη ζωή καταστάσεων.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν στην καθημερινή κλινική πρακτική, στο χώρο εργασίας αλλά και στη ζωή γενικότερα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις αρχές των Πρώτων Βοηθειών. Κοινωνική Πολιτική σε θέματα Πρώτων Βοηθειών. Διασωστικές Τεχνικές. Τεχνικές ακινητοποίησης. Τρόποι μεταφοράς τραυματία. Αντιμετώπιση μικρής και μεγάλης αιμορραγίας. κλπ.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εκτιμήσουν την κατάσταση του ατόμου για επείγουσα βοήθεια και να δράσουν με αποτελεσματικό τρόπο, στην διάσωση της ζωής του ατόμου.ü       Να γνωρίζουν διαδικασίες τυποποιημένες για σωστή διαχείριση του αιφνίδιου.ü       Να γνωρίζουν τις προτυποποιημένα μοντέλα για την ασφάλεια του διασώστη, τις ενέργειες διάσωσης και τις διαδικασίες ενημέρωσης για μεταφορά στο νοσοκομείο.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χ. Ρούσσος. Πρώτες Βοήθειες . Πρακτικός Οδηγός. 2.      PHTLS 2η Ελληνική Έκδοση 2005. 3.      ATLS  Ελληνική Έκδοση .4.      Μαρβάκη Χ, Κοτανίδου Α. Επείγουσα Νοσηλευτική. Εκδόσεις ΙΩΝ 2008. 5.      Ρούσσος Χ. Επείγουσα Ιατρική. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα 2006.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0506
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ε΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η προσέγγιση της νοσηλευτικής φροντίδας ατόμων με διαφορετικές πολιτισμικές συνήθειες και συνήθειες ζωής από τη χώρα φροντίδας. Επίσης η εκπαίδευση στην επικοινωνία με ανθρώπους διαφορετικών εθνοτήτων με διαφορετικές κουλτούρες και ιδιαιτερότητες.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις που παίρνουν στην παροχή φροντίδας ατόμων, με διαφορετικούς πολιτισμούς, ήθη και έθιμα τόσο στη χώρα μας, όσο και σε άλλες χώρες.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις εισαγωγικές έννοιες της διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής, σε βασικές έννοιες ανθρωπολογίας, πολιτισμός και υγεία, θρησκεία και υγεία, ρατσισμός, εκπαίδευση και πολιτισμός, ανθρώπινες σχέσεις και εργασία και πολιτισμική συμπεριφορά.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των λαών ώστε να εφαρμόζουν διαδικασίες νοσηλείας σύμφωνα με τα ήθη και τα έθιμά τους.ü       Να αναπτύξουν εναλλακτικές προσεγγίσεις που περιλαμβάνει η διαπολιτισμική φροντίδα. ü       Να αναπτύξουν στάση και συμπεριφορές που προορίζονται για τις τοπικές εθνικές μειονότητες. 
 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Andrews M, R oyle J. Trancultural Concepts in Nursing Care 3rd edition. Lippincott, Philadephia New York. Baltimore 1999.2.      Leiuiuger M. Transcultural Care diverstity and University. A theory of Nursing. Nursing & Health care, 1985a, 6(4): 208-212.  3.      Leiuiuger M. Transcultural Nursing its Progrees and its future. Nursing & Health care, 1981.  4.      Panla Mc Gee- Chapman & Hall. Teaching trauscultural care 2002.   

^ Αρχή Σελίδας