Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ  ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ  
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ / ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ / ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0601 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό, Εργστηριακό 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ 
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 11 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 7) 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 13 
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια της προαγωγής της ψυχικής υγείας. Η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσης και συμπεριφοράς για την υποστήριξη και επανένταξη του ατόμου με διαταραχές συμπεριφοράς στην κοινωνία. Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την νοσηλευτική φροντίδα ασθενών με νευρολογικά νοσήματα.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις, για την ψυχική υγεία και τη νευρολογία, στην καθημερινή κλινική πρακτική στο χώρο εργασίας αλλά και στη ζωή γενικότερα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις θεμελιώδεις αρχές της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας και της Νευρολογικής Νοσηλευτικής. Κριτήρια ψυχικής υγείας και νόσου, στην Πρωτογενή, Δευτερογενή, Τριτογενή πρόληψη στην ψυχική υγεία. Στην επικοινωνία με τον ασθενή και την οικογένεια του, ως θεραπευτική διαδικασία. Στο ρόλο του Θεραπευτικού περιβάλλοντος στην προσαρμογή και βελτίωση της κατάστασης του αρρώστου. Εξατομικευμένη νοσηλευτική φροντίδα σε νευρώσεις και ψυχώσεις. Εναλλακτικές θεραπείες και συμβουλευτική στη διατήρηση και προαγωγή της ψυχικής υγείας. Κοινοτική Ψυχιατρική Νοσηλευτική. αποασυλοποίηση και επανένταξη του ασθενή στην κοινωνία και την εργασία.
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει εφαρμογή της θεωρίας στην κλινική άσκηση και σε δομές ψυχικής υγείας και νευρολογίας προκειμένου να προσομοιάσουν οι εκπαιδευτικές διαδικασίες και να έχουν αποτελεσματικότητα εμπέδωση και εξέλιξη της γνώσης στην εφαρμογή.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να συμβάλλουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των ατόμων που πάσχουν από ψυχικές και  νευρολογικές παθήσεις.ü       Να είναι ικανοί να εφαρμόσουν προγράμματα πρόληψης στην ψυχική υγεία. Να νοσηλεύουν ασθενείς με ψυχικές και νευρολογικές παθήσεις και να συμμετέχουν σε διαδικασίες επανένταξης και αποκατάστασης αυτών στην κοινωνία των πολιτών.ü       Να συμμετέχουν σε προγράμματα ψυχικής υγείας στην κοινότητα, όπως στην οικογένεια, στην προσχολική, σχολική, εφηβική και ενήλικη ζωή του ατόμου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Γιαννοπούλου Α. Ψυχιατρική Νοσηλευτική Ταβιθά, Αθήνα 1996.2.      Ραγιά Α. Νοσηλευτική ψυχικής υγείας Αθήνα 2001.3.      Varcarolis E.M, 2004. Manual of Psychiatric Nursing Care Plans, Saunders.4.      France J, and Krammer S. 2005. Communication in psychiatric and mental illness. London and Philadelphia.5.      Parker PJ, 2004. Assessment in psychiatric and mental health nursing. Nelson Thornes LTd, United Kingdom. 6.      Barker P. 2003. Psychiatric and Mental health Nursing–the craft of caring, Arnold, London.  
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ / ΜΕΘ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ /ΜΕΘ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0602
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό/Εργστηριακό 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ 
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 11(Θεωρία 4, Εργαστήριο 7) 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 13 
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές σε γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να γίνουν ικανοί να εφαρμόζουν διαδικασίες για την προνοσοκομειακή και ενδονοσοκομειακή διαλογή επειγόντων περιστατικών, στην εφαρμογή πρωτοκόλλων άμεσης νοσηλευτικής φροντίδας και σε εφαρμογή ειδικών διασωστικών τεχνικών σε περιπτώσεις αντιμετώπισης ασθενών με ανάγκη για ΚΑΡΠΑ, καθώς και στην εφαρμογή εξειδικευμένων τεχνικών νοσηλευτικής φροντίδας σε ΜΕΘ.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αξιοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για την Επείγουσα Νοσηλευτική και Νοσηλευτική σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) στην καθημερινή κλινική πρακτική στο χώρο εργασίας αλλά και στη ζωή γενικότερα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε αρχές μεταφοράς τραυματία, σε διαδικασίες προνοσοκομειακής και ενδονοσοκομειακής διαλογής, στην εκτίμηση του ατόμου σε κρίσιμη κατάσταση και σε διασωστικές τεχνικές σε απώλεια και εξειδικευμένη Καρδιο-Αναπνευστική–Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). Σε νοσηλευτικές παρεμβάσεις και σχέδιο  φροντίδας σε πολυτραυματίες ή σε ασθενείς σε κρίσιμη κατάσταση.
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει εφαρμογή της θεωρίας στην κλινική άσκηση, στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών και σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας των νοσοκομείων, με σύγχρονη εργαστηριακή εκπαίδευση στην ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων στην Καρδιο-Αναπνευστική–Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). 
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευς σης στο μάθημα ο φοιτητής θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζει και να αντιμετωπίζει επείγουσες και απειλητικές καταστάσεις για τη ζωή του ανθρώπου.ü       Να οργανώνει και να συντονίζει την ομάδα διάσωσης στον τόπο του ατυχήματος.ü       Να γνωρίζει τις σύγχρονες εξελίξεις της εντατικής Ιατρικής και θεραπείας και ιδιαίτερα εκείνων που αφορούν στη νοσηλευτική φροντίδα των ασθενών.ü       Να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες στην οργάνωση και λειτουργία Μονάδων Εντατικής Θεραπείας.ü       Να είναι εξοικειωμένος στην ολοκληρωμένη εκτίμηση του αρρώστου  σε ΜΕΘ.ü       Να σχεδιάζει τους σκοπούς εξατομικευμένης νοσηλευτικής φροντίδας εστιάζοντας στα προβλήματα του αρρώστου.ü       Να είναι ικανός να παρέχει συντονισμένα νοσηλευτική φροντίδα και να αξιολογεί τα αποτελέσματα αυτής.ü       Να είναι ικανός να στελεχώσει νοσηλευτικές μονάδες, μονάδες εντατικής θεραπείας, ΤΕΠ, καθώς και κινητές μονάδες για παροχή υπηρεσιών σε προνοσοκομειακό επίπεδο.ü       Να είναι ικανός να προσφέρει υπηρεσίες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως σεισμούς, πλημύρες και άλλες καταστροφές.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χ. Μαρβάκη. Επείγουσα Νοσηλευτική. Εκδόσεις ΙΩΝ, 2008. 2.      Χ. Ρούσσος. Επείγουσα Ιατρική. Εκδόσεις Πασχαλίδης, 2006.3.      Μ. Μαυρικάκης. Επιμέλεια. Επείγουσα Θεραπευτική Αντιμετώπιση Παθολογικών Καταστάσεων. Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα 2005. 4.      PHTLS  2η Ελληνική Έκδοση, 2005. 5.      ATLAS, Ελληνική Έκδοση, 2005. 
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0603 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕΥ 
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 2 
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με γνώσεις αρχών και μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και με δεξιότητες σχεδιασμού και εκτέλεσης μιας υποδειγματικής διδασκαλίας, στα πλαίσια της Νοσηλευτικής. Επίσης να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν θετικές στάσεις έναντι του εκπαιδευτικού νοσηλευτικού ρόλου σε όλα τα επίπεδα παροχής Υπηρεσιών Φροντίδας Υγείας. 
Στόχος
του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, στην διαδικασία εκπαίδευσης του ασθενή και του συγγενικού περιβάλλοντος, για την εφαρμογή προγραμμάτων αυτοφροντίδας και αυτορρύθμισης της αρρώστιας.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις θεωρίες της μάθησης, στις μορφές διδασκαλίας και μάθησης, στην μάθηση από απόσταση, στα εποπτικά μέσα και την τεχνολογία της πληροφόρησης και επικοινωνίας στη διδασκαλία.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να προσδιορίζουν το σκοπό και τη φύση και να δίνουν τον ορισμό της διδασκαλίας-μάθησης.ü       Να αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο διδασκαλία και μάθηση σχετίζονται με το ρόλο του νοσηλευτή.ü       Να προσδιορίζουν και να αναλύουν κριτικά τις θεωρίες μάθησης και την επίδραση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.ü       Να αναλύουν τις τεχνικές των επιμέρους μεθόδων διδασκαλίας–μάθησης και να τις συνδέουν με συγκεκριμένες νοσηλευτικές περιπτώσεις εφαρμογής τους.ü       Να σχεδιάζουν και να διεκπεραιώνουν μια υποδειγματική διδασκαλία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Κακαβούλης Α.Κ. Μεθοδολογία Νοσηλευτικής Εκπαίδευσης, Αθήνα 1997.2.      Θεοφιλίδης Χ. Διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας. Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα 1997.3.      Σιμάτος Α. Τεχνολογία και Εκπαίδευση: επιλογή και χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας. Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα 19944.      Ματσαγγούρας Η. Ομαδοκεντρική Διδασκαλία και Μάθηση. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας. Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα 1995. 
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0604 
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό 
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΟΝΑ 
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2 
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2 
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΣΤ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις βασικές ψυχολογικές έννοιες και να συλλάβουν τη δυναμική φύση της σύγχρονης ψυχολογίας στην υποστήριξη του ασθενή και του συγγενικού του περιβάλλοντος, για την αντιμετώπιση των στρεσσογόνων καταστάσεων.
Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες καθώς και την επερχόμενη στάση και συμπεριφορά στην διαδικασία υποστήριξης του ασθενή που βιώνει την στρεσσογόνα διαδικασία της ασθένειας.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην έννοια και στη φύση της Ψυχολογίας, τις θεωρίες και τις μεθόδους της Επίσης αναφέρεται σε κρίσιμες ηλικιακές περιόδους ανάπτυξης, σε τεχνικές ψυχοθεραπείας και ψυχοθεραπευτικά μοντέλα, καθώς και στο στρες και υγεία. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να μάθουν την έννοια των ψυχολογικών όρων. ü       Να γνωρίζουν τις διαφορετικές ψυχολογικές θεωρίες.ü       Να προβληματιστούν για τα όρια της φυσιολογικής και παθολογικής συμπεριφοράς.ü       Να αντιληφθούν ότι ο άνθρωπος αποτελεί μια αδιαίρετη ψυχοσωματική ολότητα. ü       Να προβληματιστούν για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις στον επαγγελματικό τους χώρο.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Ernest R. Hilgard. Εισαγωγή στην Ψυχολογία του Hilgard. Τόμος Α΄, Β΄, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2004.2.      Δημητρίου-Χατζηνεοφύτου. Τα 6 πρώτα χρόνια της ζωής. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2001.3.      Duberstein-Masling. Ψυχοδυναμικές προοπτικές στην αρρώστια και την υγεία. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2007.4.      Ε.Χ. Καραδήμας. Ψυχολογία της Υγείας. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2005. 
ΑΓΓΛΙΚΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΓΓΛΙΚΑ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0605 
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΟΝΑ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΣΤ΄
   ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αναπτύξουν την δεξιότητα του επιστημονικού αγγλικού λόγου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επικοινωνιακές και ακαδημαϊκές ανάγκες τους σε περιβάλλον εργασίας Νοσηλευτικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις στην διαδικασία ανάπτυξης του αγγλικού επιστημονικού λόγου.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην προηγμένη Νοσηλευτική και Ιατρική ορολογία σε συνδιασμό με συζήτηση θεμάτων υγείας και θεμάτων νοσηλευτικού και ιατρικού περιεχομένου.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά διατυπώσεως και συνθέσεως της αγγλικής επιστημονικής γλώσσας.ü       Να κατανοούν την αγγλική βιβλιογραφία στη Νοσηλευτική.ü       Να παρακολουθούν και να πραγματοποιούν προφορική παρουσίαση θεμάτων της ειδικότητάς τους,συμμετέχοντας σε επακόλουθη συζήτηση ή/και συνθέτοντας συνοπτικό ή /και εκτενές γραπτό κείμενο με γλωσσική ευχέρεια, χρησιμοποιώντας την απαιτούμενη επιστημονική ορολογία του γνωστικού τους αντικειμένου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.     Jamieson E., Mc Call J., Blythe R. Clinical Nursing Practices. Churchill Ligingstone, 1998.2.      Glendinning E., Howard R. Professional English in Use, Medicine, 2007.3.      Rice J. Medical Terminology with Human Anatomy. Prentice Hall, 2005.4.      Fregmen B., Frught Sus. Medical Terminology. Prentice Hall, 2005.5.      Tamaccio A. The language of Medicine, BETA Medical arts, Athens, 1998. 
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0606 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ  
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 2 
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του  μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης των καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να εκτιμούν τις ανάγκες των ατόμων με καρδιολογικά προβλήματα και να αντιμετωπίζουν επείγουσες καρδιολογικές καταστάσεις, καθώς και να εφαρμόζουν μεθόδους πρόληψης και αποκατάστασης.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις καρδιαγγειακές παθήσεις, στην ηλεκτροκαρδιογραφία, στην νοσηλευτική προσέγγιση σε καρδιοχειρουργημένο ασθενή και ασθενών με προβλήματα από το καρδιαγγειακό σύστημα, στην ΚΑΡΠΑ καθώς και στην προληπτική καρδιολογική νοσηλευτική.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέσηü       Να οργανώνουν και να εφαρμόζουν σχέδια αποκατάστασης καρδιολογικών ασθενών.ü       Να περιγράφουν μεθόδους αγωγής υγείας και πρόληψης των καρδιακών νοσημάτων.ü       Να εκτιμούν τις ανάγκες αρρώστων με καρδιολογικά προβλήματα, να εφαρμόζουν σχέδιο νοσηλευτικής προσέγγισης και να αξιολογούν τα αποτελέσματα.ü       Να προσδιορίζουν τις αναγκαίες ενέργειες κατά την αντιμετώπιση καρδιολογικών καταστάσεων.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Στεφανάδης Χ. Παθήσεις της καρδιάς. Τόμος 1,2. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα 2005.2.      Σαχίνη Α., Πάνου Μ. Παθολογική-Χειρουργική Νοσηλευτική. Εκδόσεις, ΒΗΤΑ, Αθήνα 1998.3.      Τούτουζας Π. Καρδιολογία. Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα 1999.4.      Basic Life Support & Automated External Defibrillation, ERC 2008.5.      Advanced Life Support, ERC 2006 
ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0607
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΣΤ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αναλάβουν την διαφώτιση των πολιτών για την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση και τα πρώιμα συμπτώματα του καρκίνου.  Να παρέχουν ολοκληρωμένη φροντίδα και υποστήριξη στα άτομα που πάσχουν από καρκίνο και στο συγγενικό τους περιβάλλον.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες καθώς και την επερχόμενη  στάση και συμπεριφορά στην διαδικασία υποστήριξης του ασθενή που βιώνει τον καρκίνο.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται  στις νέες τάσεις και προσεγγίσεις της Ογκολογικής Νοσηλευτικής καθώς και στο ρόλο του Νοσηλευτή στην πρόληψη, την θεραπεία και την υποστήριξη του ατόμου με καρκίνο. Τη φιλοσοφία και τις τελευταίες τεχνικές αντιμετώπισης του πόνου των ατόμων με καρκίνο.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να δραστηριοποιούνται στην αγωγή υγείας με σκοπό την πρόληψη του καρκίνου.ü       Να συμμετέχουν σε διεπιστημονική ομάδα για τον προσυμπτωματικό έλεγχο σε προγράμματα πρόληψης του καρκίνου.ü       Να αξιολογούν τις ανάγκες των ατόμων με καρκίνο, να σχεδιάζουν και να παρέχουν ποιοτική φροντίδα. ü       Να συμμετέχουν σε προγράμματα αποκατάστασης των ατόμων με καρκίνο. ü       Να είναι ικανοί να ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία των πολιτών στην πρόληψη του καρκίνου.
 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Lemone P, Burke K. Παθολογική–Χειρουργική Νοσηλευτική. Κριτική σκέψη κατά την φροντίδα του ασθενούς. Εκδόσεις Λαγός, Αθήνα 2004. 2.      UICC Διεθνής Ένωση κατά του Καρκίνου. Εγχειρίδιο Κλινικής Ογκολογίας. Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 1991.3.      Ulrich Canale, Wendell. Παθολογική και Χειρουργική-Νοσηλευτική–Σχεδιασμός Νοσηλευτικής Φροντίδας. Εκδόσεις Λαγός, Αθήνα 1997. 
ΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0607
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΓΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  2
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΣΤ΄
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις που αφορούν στο γήρας, τις μεταβολές που επέρχονται σε βιολογικό, κοινωνικό, ψυχολογικό και λειτουργικό επίπεδο και τις συχνότερες παθήσεις και ιδιαιτερότητες στην παροχή φροντίδας υγείας.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις ώστε να ανιχνεύουν παθολογικές καταστάσεις με οξύ και χρόνιο χαρακτήρα και να αξιολογούν την κατάσταση υγείας των ηλικιωμένων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις θεωρίες του γήρατος, στην κοινωνιολογία του γήρατος, στην κλινική γεροντολογία και στις συχνότερες παθήσεις στην Τρίτη ηλικία, στην ειδική περίθαλψη χρόνιων πασχόντων, καθώς και στην προστασία και πρόληψη κατά την Τρίτη ηλικία.
 
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της τρίτης ηλικίας στην παροχή φροντίδας υγείας.ü       Να ανιχνεύουν παθολογικές καταστάσεις με οξύ και χρόνιο χαρακτήρα και να αξιολογούν την κατάσταση υγείας των ηλικιωμένων.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χανιώτης Φ. Γηριατρική. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα 2008.2.      Χανιώτης Δ., Σταματελόπουλος Σ. «Ειδικές κατηγορίες ασθενών: Συνήθη Προβλήματα Ατόμων Μεγάλης Ηλικίας» «ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ» Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα 2001.3.      Χριστοδούλου Γ., Κονταξάκης Β. Η Τρίτη Ηλικία. Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2000.4.      Landefeld CS, Palmer RM, Johnson MA, Jonston CB, Lyons WL. Current Geriatric Diagnosis and Treatment. McGraw-Hill, USA 2007. 

^ Αρχή Σελίδας