Ανακοινώσεις  
Ανακοίνωση (31/10/2015)
 Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ 
 ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ  
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0701
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  12 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 8)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  14
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ζ’
  ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, ώστε να μπορούν να παρέχουν ολοκληρωμένη νοσηλευτική φροντίδα στα άτομα όλων των ηλικιών, στις οικογένειες, στις κοινωνικές ομάδες και στο σύνολο της κοινότητας σε όλες τις καταστάσεις της υγείας και της αρρώστιας.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες ώστε να εκτιμούν την κατάσταση υγείας των ατόμων, των οικογενειών, των ομάδων και της κοινότητας, να μπορούν να παρέχουν φροντίδα σε όλες τις καταστάσεις καθώς και να αναγνωρίζουν ευκαιρίες Προαγωγής και Αγωγής υγείας και να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά για την προαγωγή, τη διατήρηση και την αποκατάσταση της υγείας της κοινότητας.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην Πρωτοβάθμια Φρροντίδα Υγείας και την Κοινοτική Νοσηλευτική, στην νομοθεσία και την Επιδημιολογία, στις νοσηλευτικές θεωρίες και τα μοντέλα στο πλαίσιο της κοινότητας, στην διαπολιτισμική νοσηλευτική, στην νοσηλευτική φροντίδα και στην κατ΄οίκον νοσηλεία όλων των ηλικιακών ομάδων στην κοινότητα, στην Περιβαλλοντική νοσηλευτική και την τηλενοσηλευτική καθώς και τη Νοσηλευτική σε κρίσεις και μαζικές καταστροφές στην κοινότητα.
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει εφαρμογή της θεωρίας στην άσκηση και εκπαίδευση των φοιτητών, σε νοσηλευτικές διαδικασίες πρόληψης και νοσηλευτικής φροντίδας στην κοινότητα, όπως σε Κέντρα υγείας, σχολεία, ΚΑΠΗ, ιδρύματα αποκατάστασης, εργασιακούς χώρους, επισκέψεις σε βιομηχανίες και σε όλες τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην κοινότητα.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εκτιμούν την κατάσταση υγείας των ατόμων, των οικογενειών, των ομάδων και της κοινότητας.ü       Να σχεδιάζουν και να διεκπεραιώνουν νοσηλευτικές παρεμβάσεις.ü       Να αξιολογούν τα αποτελέσματα της φροντίδας.ü       Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τους πόρους που διαθέτει η κοινότητα με στόχο την προαγωγή, τη διατήρηση και την αποκατάσταση της υγείας των ατόμων της.ü       Να διακρίνουν και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά ευκαιρίες Προαγωγής και Αγωγής Υγείας και να οργανώνουν και να διεκπεραιώνουν προγράμματα διδασκαλίας και ενημέρωσης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Κυριακίδου Ε. Κοινοτική Νοσηλευτική. Εκδόσεις «ΤΑΒΙΘΑ», Αθήνα 1997. Έκδοση 2η.2.      Nies AM, & McEwen M.  Κοινοτική Νοσηλευτική. (Μετάφραση) Τόμος Ι& ΙΙ, Εκδόσεις Λαγός, Αθήνα 2001. USA: Saunders Co.3.      Τούντας Γ. Κοινωνία και Υγεία. Εκδόσεις Οδυσσέας,  Αθήνα 2000.4.      Starhope and Lancasters. Community Health Nursing 3th Edition. Mosby Co 1992.5.      Wass A. Promoting Health. The Primary Health Care Approach, Saunders Co, Sydney 1997.
 ΓΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΓΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0702
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό, Εργαστηριακό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  4 (Θεωρία 2, Εργαστήριο 2)
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  4
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ζ’
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις, ώστε να είναι ικανοί να παρέχουν ολοκληρωμένη και εξατομικευμένη νοσηλευτική φροντίδα στα ηλικιωμένα άτομα και στις οικογένειές τους.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να αξιολογούν την κατάσταση υγείας των ηλικιωμένων ατόμων και να παρέχουν ολιστική νοσηλευτική φροντίδα σε αυτούς, τόσο στα ιδρύματα όσο και στην κοινότητα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται σε δημογραφικά στοιχεία, στα χαρακτηριστικά της γήρανσης, στην νοσολογία των ηλικιωμένων και τις νοσηλευτικές παρεμβάσεις, στην φαρμακευτική αγωγή, την νοσηλευτική αξιολόγηση του ηλικιωμένου καθώς και στα ψυχοκοινωνικά προβλήματα και στις νοσηλευτικές παρεμβάσεις.
 
Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει εφαρμογή της θεωρίας στην άσκηση και εκπαίδευση των φοιτητών, σε ΚΑΠΗ και σε υπηρεσίες νοσηλείας στο σπίτι.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü        Να αναγνωρίζουν τις φυσιολογικές μεταβολές που παρατηρούνται με την ηλικία.ü        Να αξιολογούν την κατάσταση υγείας των ηλικιωμένων ατόμων.ü        Να παρέχουν ολιστική νοσηλευτική φροντίδα στους ηλικιωμένους και τις οικογένειές τους τόσο σε ιδρυματικό επίπεδο όσο και στην κοινότητα.ü        Να είναι ενήμεροι αλλά και να χρησιμοποιούν τα ιδρύματα και τις υπηρεσίες που διατίθενται για τη φροντίδα των ηλικιωμένων. 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Χριστοδούλου Γ., Κονταξάκης Β. Η Τρίτη Ηλικία. Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Αθήνα 2000. 2.      Μαλγαρινού Μ., Γουλιά Ε. Η Νοσηλεύτρια κοντά στον υπερήλικα. Εκδόσεις «ΤΑΒΙΘΑ», Αθήνα 2005.3.      Hoffman Wold G. Basic Geriatric Nursing. Elsevier Company, 4th  Edition, 2008.4.      Miller C, Payne Bolton F. Nursing for Wellness in Older Adults. Lippincott Williams & Wilkins 5th  Edition, 2008. 
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0703
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  3
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 4
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ζ’
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με γνώσεις που αφορούν στη Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστικής ώστε να είναι ικανοί να εκπονούν νοσηλευτική έρευνα.
 
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να αναγνωρίζουν τα νοσηλευτικά προβλήματα που απαιτούν έρευνα, να σχεδιάζουν και να εκτελούν νοσηλευτική έρευνα. 
Το θεωρητικό μέρος
αναφέρεται στην έννοια και την φιλοσοφία της έρευνας, στα είδη και τα στάδια της έρευνας, στο σχεδιασμό και την εκτέλεσή της, στα μέσα και  τους τρόπους συλλογής των στοιχείων και στην ανάλυση και επεξεργασία τους, καθώς επίσης στην συγγραφή και παρουσίαση ερευνητικής εργασίας. 
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να προσδιορίζουν την αναγκαιότητα γνώσης της διερευνητικής μεθόδου λύσης προβλήματος, δηλαδή της νοσηλευτικής έρευνας για την εφαρμογή της τεκμηριωμένης νοσηλευτικής πρακτικής.ü       Να αναλύουν μια προς μια τις φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας τόσο σε ποσοτικού όσο και σε ποιοτικού τύπου έρευνας.ü       Να επιλέγουν για κάθε ερευνητική μελέτη τις κατάλληλες στατιστικές τεχνικές.ü       Να προσδιορίζουν τον τρόπο παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας, στα πλαίσια της συγγραφής μιάς επιστημονικής εργασίας.ü       Να σχεδιάζουν και να γράφουν μια ερευνητική πρόταση.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Bell J.Μεθοδολογικός σχεδιασμός παιδαγωγικής και πονωνικής έρευνας:οδηγός για φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 1997.2.      Robson C. Η έρευνα του πραγματικού κόσμου (Μετάφρ. Gutenberg) UK: Blackwell Pub. Αθήνα 2000.3.      Σαχίνη-Καρδάση Α. Μεθοδολογία έρευνας. Εφαρμογές στο χώρο της υγείας. Εκδόσεις Βήτα, Αθήνα 1997 4.      Νόβα-Καλτσούνη Χ. Μεθοδολογία εμπειρικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Εκδόσεις Gutenberg, 2006. 
ΠΡΟΑΓΩΓΗ & ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΠΡΟΑΓΩΓΗ & ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
 ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΝΟΣ0704
 ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Θεωρητικό
 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΕΥ
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  3
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ζ’
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει την απαραίτητη θεωρητική υποδομή και τις δεξιότητες στους φοιτητές ώστε να είναι ικανοί να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν προγράμματα προαγωγής και αγωγής υγείας σε άτομα και ομάδες πληθυσμού.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις, στην διαδικασία σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, στον προσδιορισμό αναγκών και προτεραιοτήτων των διαφόρων πληθυσμιακών ομάδων στην κοινότητα.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην φιλοσοφία τις αρχές και τα μοντέλα της Προαγωγής Υγείας, τα επίπεδα πρόληψης, την υγεία και συμπεριφορά, τους κοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία. Επίσης αναφέρεται στους σκοπούς, την μεθοδολογία και την εκπαιδευτική διαδικασία της Αγωγής Υγείας, στην προληπτική νοσηλευτική παρέμβαση και στον σχεδιασμό προγραμμάτων αγωγής υγείας σε βασικούς παράγοντες κινδύνου για την υγεία.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να εντριφούν στη φιλοσοφία της Προαγωγής και Αγωγής Υγείας.ü       Να κατανοούν τις έννοιες της πρόληψης, Προαγωγής και Αγωγής Υγείας.ü       Να περιγεράφουν μοντέλα και προσεγγίσεις στην Προαγωγή και Αγωγή Υγείας. ü       Να σχεδιάζουν και να οργανώνουν προγράμματα Προαγωγής και Αγωγής Υγείας σε ομάδες του πληθυσμού.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.      Δαρβίρη Χ. Προαγωγή Υγείας. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα 2007.2.      Κυριακίδου Ε. Κοινοτική Νοσηλευτική, 4η έκδ. Εκδόσεις ΤΑΒΙΘΑ, Αθήνα 20003.      Τούντας Γ. Κοινωνία και Υγεία. Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα 2000.4.      Γκούβρα Μ. Κυρίδης Α. Μαυρικάκη Ε. Αγωγή Υγείας και Σχολεία. Εκδόσεις Τυπωθήτω,Αθήνα 20055.      Edelman C. Mandle C. Health promotion throughout the life span.6th ed, Mosby, 2006.6.      Naidoo j. health Promotion, Foundations for practice, Baillire Co, London,1994.  
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0705 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ  
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ 4 
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ζ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με βασικές, θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν τα νέα νοσηλευτικά στελέχη στην άσκηση της νοσηλευτικής διοίκησης και ηγεσίας.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στις λειτουργίες της διοίκησης, στο σχεδιασμό, προγραμματισμό και οργάνωση των νοσηλευτικών υπηρεσιών καθώς και στην ανάπτυξη προσωπικού, στη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις γενικές αρχές της διοίκησης και της νοσηλευτικής διοίκησης, στο σχεδιασμό,προγραμματισμό και την οργάνωση των νοσηλευτικών υπηρεσιών, στην ηγεσία, την επικοινωνία, καθώς και στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την έρευνα στην νοσηλευτική διοίκηση.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü       Να γνωρίζουν τις σημαντικότερες λειτουργίες της διοίκησης, όπως τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την ανάπτυξη προγραμμάτων διοίκησης, τη λήψη αποφάσεων και την αξιολόγησή τους.ü       Να περιγράφουν και να αναλύουν τα διοικητικά μοντέλα και τον τρόπο χρήσης τους στο νοσηλευτικό περιβάλλον.ü       Να εφαρμόζουν αποτελεσματικά τις γνώσεις τους σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.    Λανάρα Β. Διοίκηση Νοσηλευτικών Υπηρεσιών. Θεωρητικό και Οργανωτικό πλαίσιο ISBN 960-85128-1-6, Eκδόσεις Ευνίκη.2.                                      Russell C. Swansburg and Richard J. Swansburg, Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Διοίκηση και Ηγεσία. Β΄έκδοση, Επιστημονική επιμέλεια Ε. Αποστολοπούλου, Εκδόσεις Λαγός, Αθήνα 1998. 
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ   ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0706 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ  
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 2
 ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ζ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές την απαραίτητη θεωρητική υποδομή, για την κατανόηση της αμφίδρομης σχέσης μεταξύ εργασίας και υγείας ώστε να είναι ικανοί να μελετούν, να αναλύουν και να αξιολογούν τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία των εργαζομένων.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους, στην διαδικασία της αναγνώρισης, μελέτης και ανάλυσης των φυσικών, χημικών, βιολογικών και εργονομικών παραγόντων που επηρεάζουν την υγεία, καθώς και του τρόπου πρακτικής εφαρμογής και υιοθέτησης συστημάτων ασφαλείας.
Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος αναφέρεται στην επαγγελματική ασθένεια και το εργατικό ατύχημα, στους φυσικούς, χημικούς, και βιολογικούς παράγοντες στο χώρο εργασίας των νοσηλευτών και τα μέτρα ασφαλείας. Επίσης αναφέρεται στις αρχές της εργονομίας και τις επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων, στα επαγγελματικά μυοσκελετικά προβλήματα και την επαγγελματική εξουθένωση των νοσηλευτών, καθώς και στην οργάνωση Α΄ Βοηθειών στον εργασιακό χώρο.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
ü   Να έχουν γνώσεις για το σχεδιασμό αποτελεσματικής πολιτικής στην προστασία και την πρόληψη των κινδύνων που οφείλονται στην εργασία.ü  Να έχουν συνείδηση του μελλοντικού ρόλου του νοσηλευτή στην αγορά εργασίας ως προσωπικό των Υπηρεσιών Επαγγελματικής Υγείας, με σκοπό τη διατήρηση και προαγωγή της σωματικής, πνευματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Σιχλετίδης Λ. Ιατρική της Εργασίας. Εκδόσεις University Studio Press, 2002.2.  Lino;y A. Ιατρική της Εργασίας. Εκδόσεις BHTA, Αθήνα 2006.3.  Cardiner K. Malcolm Harrington J..Occupational Hygiene. 3th Edition, Blackwell Publishing, 2005  4.   MacDonald JC. Epidemiology of work related diseases. London, BMJ Publishing Group, 1995. 
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
 ΤΙΤΛΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 
ΚΩΔΙΚΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣ0706 
ΤΥΠΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θεωρητικό  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ  
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 
 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ  2
ΤΥΠΙΚΟ  ΕΞΑΜΗΝΟ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ζ΄ 
 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές την απαραίτητη θεωρητική γνώση σε βασικές έννοιες που αφορούν την αναπηρία και ελλειπτικότητα και να κατανοήσουν το νοσηλευτικό ρόλο στην φυσική, επαγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση του ατόμου.
Στόχος του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές ώστε να συμβάλλουν στον περιορισμό της φυσικής αναπηρίας και στην ανακούφιση του αρρώστου με αναπηρία, να είναι ικανοί να εφαρμόζουν προληπτικά μέτρα και να εκπαιδεύουν το άτομο με αναπηρία να ζει και να εργάζεται.
Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στις μορφές και τα αίτια της αναπηρίας τα ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα ασθενών με αναπηρία, στα φυσικά και τεχνικά μέσα που χρησιμοποιούνται στην αποκατάσταση, στο νοσηλευτικό ρόλο στην αυτοεξυπηρέτη του ατόμου με διάφορες αναπηρίες, καθώς και στη συμβολή του νοσηλευτή στη συνέχιση των προγραμμάτων αποκατάστασης στο νοσηλευτικό τμήμα.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος της εξάμηνης εκπαίδευσης στο μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:ü   Να συμβάλλουν να περιοριστεί η φυσική αναπηρία και να ανακουφίσουν τον άρρωστο από τα ενοχλήματα της αναπηρίας.ü   Να εφαρμόζουν προληπτικά μέτρα στην παρεχόμενη νοσηλευτική φροντίδα, έτσι ώστε να εμποδίσουν την εμφάνιση επιπλοκών της αναπηρίας (παραμορφώσεις-συγκάψεις κλπ).ü       Να εκπαιδεύσουν το άτομο με αναπηρία, να ζει και να εργάζεται με ότι του έχει απομείνει από την ασθένεια ή την αναπηρία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.   Κουκλουγιάννου-Δορζιώτου Ε. Αποκατάσταση Ατόμων με ειδικές ανάγκες (φυσική-επαγγελματική-κοινωνική) Αθήνα 1992.2.                                 Σαπουτζή-Κρέπια Δ. Χρόνια ασθένεια- Νοσηλευτική Φροντίδα- Μια ολιστική προσέγγιση. Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα 2004.3.    Ζώνιου-Σιδέρη Α. Οι ανάπηροι και η εκπαίδευσή τους-Μια ψυχοπαιδαγωγική πρoσέγγιση της ένταξης. Εκδόσεις, βιβλιογονία, Αθήνα1998. 

^ Αρχή Σελίδας