Ανακοινώσεις  
Call for Proposals: "Call for proposals to support awareness raising and information campaigns on the risks of irregular migration in selected third-countries" - AMIF-2017-AG-INFO (14/12/2017)
Call for Tenders: "Open microbusiness models for innovation in European family-owned heritage houses" - EAC/50/2017 (14/12/2017)
Call for Tenders: "Study on the costs of compliance for the financial sector" - FISMA/2017/091/B (14/12/2017)
Call for Tenders: "Support for Social protection statistics" - ESTAT/F/2017/023 (14/12/2017)
Partner Search: Creative Europe - Culture - ARCHITECTURE REGION EUROPE (13/12/2017)
Εβδομαδιαία Επισκόπηση  
Εβδομαδιαία Επισκόπηση Τεύχος 531 04.-08.12.2017 (11/12/2017)
Εβδομαδιαία Επισκόπηση Τεύχος 530 27.11.-01.12.2017 (04/12/2017)
Εβδομαδιαία Επισκόπηση Τεύχος 529 20-24.11.2017 (29/11/2017)
Εβδομαδιαία Επισκόπηση Τεύχος 528 13-17.11.2017 (20/11/2017)
Εβδομαδιαία Επισκόπηση Τεύχος 527 06-10.11.2017 (13/11/2017)
 Ενημέρωση Χρηματοδοτούμενων Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων 
EU Strategy for high quality, inclusive, future-oriented education

Strategy for high quality, inclusive, future-oriented education

 

 

The Commission adopted on 30 May 2017 new initiatives on school and higher education, including a proposal on graduate tracking to help Member States collect information on what graduates do after their studies. The overall aim of these initiatives is to help Member States provide high quality and inclusive education for all young people through a series of concrete actions, so they acquire the knowledge and skills needed to participate fully in society, are able to respond to new opportunities and challenges opened up by for instance globalisation and technological change, and can tailor their education to the needs of the labour market.

 

With regard to schools, evidence from Member States show three areas where action is needed and where EU support can help address important challenges:

·         Raising the quality and inclusiveness of schools;

·         Supporting excellent teachers and school leaders;

·         Improving the governance of school education systems.

 

The Commission is proposing to complement actions taken by Member States in these three areas by supporting mutual learning, strengthening the evidence for what works in education and assisting national reforms for Member States that so wish. Examples of such support include boosting competence development and intercultural learning through school partnerships, mobility and e-Twinning projects under Erasmus+; strengthening peer learning on the careers and professional development of teachers and school leaders; and setting up a new support mechanism to help Member States seeking assistance in designing and implementing education reforms.

 

The renewed higher education strategy builds on the 2011 Modernisation agenda. In the Communication, the Commission sets out its plans for four key areas:

·         Ensuring graduates leave higher education with the skill sets they and the modern economy need;

·         Building inclusive higher education systems;

·         Making sure higher education institutions contribute to innovation in the rest of the economy;

·         Supporting higher education institutions and governments in making the best use of the human and financial resources available.

 

Finally, to ensure that higher education can help boost growth and job creation, universities need to tailor curricula to current and anticipated needs of the economy and society, and prospective students need up-to-date, solid information to help them decide what courses to choose. This is why the Commission is in parallel presenting a proposal for a Council Recommendation on graduate tracking, as part of the new Skills Agenda for Europe, which will also cover graduates from vocational education and training programmes in addition to higher education graduates. This will encourage and support Member State authorities to improve the quality and availability of information on how they progress in their careers or further education after finishing their studies.

 

More information: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-1402_en.htm 

Στρατηγική για μια εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, χωρίς αποκλεισμούς, και προσανατολισμένη στο μέλλον

 

Η Επιτροπή ενέκρινε στις 30 Μαΐου 2017 νέες πρωτοβουλίες για τη σχολική και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ αυτών και μια πρόταση για την παρακολούθηση της σταδιοδρομίας των αποφοίτων που θα βοηθήσει τα κράτη μέλη να συγκεντρώνουν στοιχεία σχετικά με την πορεία που ακολουθούν οι απόφοιτοι μετά το πέρας των σπουδών τους. Γενικότερος σκοπός των πρωτοβουλιών αυτών είναι να βοηθήσουν τα κράτη μέλη να παρέχουν υψηλής ποιότητας και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση σε όλους τους νέους μέσω μιας σειράς συγκεκριμένων δράσεων. Έτσι, οι νέοι θα αποκτούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να συμμετέχουν πλήρως στην κοινωνία, θα είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε νέες ευκαιρίες και προκλήσεις που τους προσφέρουν, για παράδειγμα, η παγκοσμιοποίηση και οι τεχνολογικές αλλαγές, και θα μπορούν να προσαρμόζουν τις σπουδές τους στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

 

Όσον αφορά τα σχολεία, σύμφωνα με στοιχεία των κρατών μελών πρέπει να αναληφθεί δράση σε τρεις τομείς, στους οποίους η στήριξη της ΕΕ μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση σημαντικών προκλήσεων:

·         ενίσχυση της ποιότητας και της πρόσβασης στα σχολεία·

·         στήριξη των άριστων εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολείων·

·         βελτίωση της διακυβέρνησης των συστημάτων σχολικής εκπαίδευσης.

 

Η Επιτροπή προτείνει να συμπληρώσει τις δράσεις των κρατών μελών στους εν λόγω τρεις τομείς στηρίζοντας την αμοιβαία μάθηση, ενισχύοντας τη συλλογή στοιχείων για τις βέλτιστες πρακτικές στην εκπαίδευση και συνδράμοντας στις εθνικές μεταρρυθμίσεις για τα κράτη μέλη που το επιθυμούν. Παραδείγματα της στήριξης αυτής είναι η προώθηση της ανάπτυξης ικανοτήτων και της διαπολιτισμικής μάθησης μέσω συνεργασιών μεταξύ σχολείων, της κινητικότητας και προγραμμάτων ηλεκτρονικής αδελφοποίησης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+· η ενίσχυση της μάθησης από ομοτίμους σχετικά με την επαγγελματική σταδιοδρομία και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολείων· και η δημιουργία ενός νέου μηχανισμού στήριξης που θα συνδράμει τα κράτη μέλη που ζητούν βοήθεια για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.

 

Η νέα στρατηγική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση βασίζεται στο θεματολόγιο εκσυγχρονισμού του 2011. Στην ανακοίνωση, η Επιτροπή παρουσιάζει τα σχέδιά της όσον αφορά τέσσερις κύριες δράσεις:

·         εξασφαλίζεται ότι οι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ολοκληρώνουν τις σπουδές τους με τις δέσμες δεξιοτήτων που χρειάζονται για τις ανάγκες τους αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης οικονομίας·

·         οικοδομούνται συστήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς·

·         εξασφαλίζεται ότι τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συμβάλλουν στην καινοτομία στην υπόλοιπη οικονομία·

·         παρέχεται στήριξη στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στις κυβερνήσεις ώστε να αξιοποιούν στο μέγιστο τους διαθέσιμους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους.

 

Τέλος, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τα πανεπιστήμια πρέπει να προσαρμόζουν τα προγράμματα σπουδών τους στις τρέχουσες και τις προβλεπόμενες ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας, ενώ οι μέλλοντες φοιτητές χρειάζονται ενημερωμένα, τεκμηριωμένα στοιχεία όταν αποφασίζουν ποια μαθήματα να επιλέξουν. Γι' αυτό η Επιτροπή υποβάλλει παράλληλα πρόταση σύστασης του Συμβουλίου για την παρακολούθηση των αποφοίτων, στο πλαίσιο του νέου θεματολογίου δεξιοτήτων για την Ευρώπη, η οποία καλύπτει και τους αποφοίτους προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, πέραν από τους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι, θα ενθαρρυνθούν και θα στηριχτούν οι αρχές των κρατών μελών ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα των πληροφοριών ως προς την εξέλιξη ή την περαιτέρω κατάρτιση των αποφοίτων.

 

Περισσότερες πληροφορίες: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-1402_en.htm

 


 

 

 

Attached Files


Rosemary STREVINIOTI
Acting Executive Director

Head of Brussels Office
European Office of Cyprus
Rue du Luxembourg 3, 2nd floor
B-1000 Brussels
Tel./Fax: +32 (0) 2 280 22 85
E-mail: strevinioti.rozamaria@ucy.ac.cy


^ Αρχή Σελίδας