ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Να γνωρίσει ο σπουδαστής τη μεθοδολογία της κοινωνικής εργασίας στο ατομικό κλινικό επίπεδο. Κατανόησης της βοηθητικής διεργασίας και ανάπτυξη ικανότητας για χρησιμοποίηση στην πράξη. Επίγνωση τεχνικών και δεξιοτήτων εκτίμησης και παρέμβασης στο μικρό-επίπεδο (Κλινική Κοινωνική Εργασία). Ευαισθητοποίηση και γνώση του σπουδαστή των δυναμικών της επαγγελματικής σχέσης.
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
- Θεωρητική βάση της κλινικής κοινωνικής εργασίας-εισαγωγικές έννοιες.
- Το ψυχοδυναμικό Μοντέλο Παρέμβασης. Εισαγωγικές έννοιες.
- Ανάλυση της δυναμικής και των χαρακτηριστικών της επαγγελματικής σχέσης.
- Αξίες και όρια της κλινικής πρακτικής
- Μελέτη / κοινωνικό ιστορικό, εκτίμηση, σχεδιασμός δράσης, διατύπωση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων, παρέμβαση -περάτωση -αξιολόγηση, πρόγνωση.
- Επεξεργασία της πρώτης φάσης (μελέτη -κοινωνικό ιστορικό). Ανάλυση περιπτώσεων.
- Εννοιολογικός συσχετισμός των φάσεων της διεργασίας της κοινωνικής εργασίας σε ατομικό επίπεδο.
- Διεργασία διαγνωστικής εκτίμησης -αναλύσεις περιπτώσεων.
- Κριτήρια για διαγνωστική εκτίμηση.
- Ανάλυση της διεργασίας της παρέμβασης στο κλινικό μικρό-επίπεδο.
- Τύποι παρέμβασης. Μοντέλα παρέμβασης στο κλινικό μικρό-επίπεδο.
- Περάτωση - αξιολόγηση.
- Κριτήρια για εναλλακτική εφαρμογή μοντέλων παρέμβασης.
- Τεχνικές και δεξιότητες. Αναλύσεις περιπτώσεων.
- Αναφορά σε άλλα μοντέλα παρέμβασης στην κλινική κοινωνική εργασία: Βραχύχρονες παρεμβάσεις, το γνωσιακό και συμπεριφοριστικό μοντέλο, το συστημικό μοντέλο, η γενική / ολιστική κοινωνική εργασία.
- Εισαγωγικές έννοιες.
- Τήρηση γραπτού υλικού - εκθέσεις - φάκελοι – παραπεμπτικές εκθέσεις - αξιολογικές εκθέσεις.
|