Ανακοινώσεις  
ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (07/11/2018)
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΑΣ ΣΤΗ ΣΔΟΚΕ (24/10/2018)
ΝΕΟ E-MAIL ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (22/10/2018)
ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (06/10/2018)
 Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Department of Social Work 
Αναπτυξιακή Ψυχολογία

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς (γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό) κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς.Ειδικότεροι στόχοι είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με τις βασικές θεωρίες της ανάπτυξης (Freud, Erikson, Piaget, Kohlberg, Bowlby κ.ά.), η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, καθώς και η κατανόηση των συνθηκών που επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά την προσαρμογή του ατόμου στις εκάστοτε περιβαλλοντικές συνθήκες (risk and resilience factors).
Εργαστηριακό μέρος του μαθήματος:
Σκοπός είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Η μελέτη σχετικών περιστατικών από τους ίδιους τους σπουδαστές και η παρουσίασή τους στην τάξη και σε γραπτή εργασία, καθώς και η ανάλυση ανάλογων περιστατικών με τη χρήση video μπορεί να συμβάλλει στην εμπέδωση τόσο των βασικών στοιχείων της τυπικής ανάπτυξης όσο και των αποκλίσεων από αυτήν.

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
·         Το αντικείμενο και οι βασικές μέθοδοι έρευνας της εξελικτικής ψυχολογίας
·         Ιστορική αναδρομή ως προς τη θέση του παιδιού στην ιστορία και την επιστημονική μελέτη της παιδικής ηλικίας
·         Οι βασικές θεωρίες της ανάπτυξης
·         Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη
·         Οι ατομικές διαφορές στην ανάπτυξη
·         Η προγεννητική περίοδος
·         Η τυπική ανάπτυξη κατά τη βρεφική, νηπιακή, σχολική και εφηβική ηλικία στους βασικούς τομείς
·         Βασικές αρχές της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας
·         Σύγχρονες μέθοδοι ταξινόμησης των αναπτυξιακών διαταραχών
.         Συνοπτική παρουσίαση των κυριότερων αναπτυξιακών διαταραχών
·         Βασικές θεραπευτικές μέθοδοι για την αντιμετώπιση των αναπτυξιακών διαταραχών
·         Ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στη συμβουλευτική και καθοδήγηση των οικογενειών με παιδί που παρουσιάζει αναπτυξιακές δυσκολίες

^ Αρχή Σελίδας