Ανακοινώσεις  
ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (07/11/2018)
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΑΣ ΣΤΗ ΣΔΟΚΕ (24/10/2018)
ΝΕΟ E-MAIL ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (22/10/2018)
ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (06/10/2018)
 Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Department of Social Work 
Κοινωνική Έρευνα στην Κοινωνική Εργασία Ι

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ 

Το μάθημα είναι θεωρητικό και εργαστηριακό.   Σκοπός του θεωρητικού μέρους  είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές βασικές γνώσεις σχετικά με τις προσεγγίσεις, τις  στρατηγικές  και τις μεθόδους κοινωνικής  έρευνας που  χρησιμοποιούνται στην κοινωνική εργασία. Παράλληλα, το εργαστηριακό μέρος επιδιώκει μέσα από πρακτικές ασκήσεις  να αποκτήσουν  οι σπουδαστές δεξιότητες και τεχνικές στο σχεδιασμό της έρευνας : ορισμό του ερευνητικού προβλήματος, στις μεθόδους συλλογής/ παραγωγήςδεδομένων,  στην  επιλογή δειγμάτων   και  να  ολοκληρώσουν  με επιτυχία μια ερευνητική πρόταση. 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικόμέρος
  • Η έννοια της  έρευνας  στην κοινωνική εργασία
  • Προσεγγίσεις στην έρευνα της κοινωνικής  εργασίας : θετικιστικό/ ποσοτικό και ερμηνευτικό/ποιοτικό  πρότυπο της επιστήμης.  
  • Ταξινόμηση κοινωνικών ερευνών : διερευνητική, περιγραφική, επεξηγηματική.   
  • Τύποι έρευνας που αξιοποιούνται στη γενική κοινωνική εργασία : εκτίμηση  αναγκών, αξιολόγηση πρακτικής - προγραμμάτων και συμμετοχική έρευνα δράσης.
  • Σχεδιασμός έρευνας  
  • Μέθοδοι  δειγματοληψίας  
  • Μέθοδοι συλλογής δεδομένων  
  • Δεοντολογικά ζητήματα στη φάση του σχεδιασμού της έρευνας.
Εργαστηριακό μέρος 
Ασκήσεις  στο σχεδιασμό έρευνας / ανάπτυξη ερευνητικών προτάσεων : 
 ·        Κριτήρια για  την επιλογή του αντικειμένου/ προβλήματος της έρευνας στην  κοινωνική εργασία 
 ·        Χρήση διαθέσιμης  βιβλιογραφίας  
 ·        Προσδιορισμός  του θέματος / προβλήματος της έρευνας 
 ·        Επιλογή ερευνητικής προσέγγισης  (ποσοτική,ποιοτική, συνδυασμός) 
 ·        Επιλογή δείγματος (πιθανοτήτων ή μη)   
 ·        Επιλογή μεθόδου/ ων  συλλογής δεδομένων (ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, παρατήρηση) 
 ·        Επιλογή- κατασκευή  εργαλείων μέτρησης (ερωτηματολόγιο, οδηγός συνέντευξης κ.ά.) 
 ·        Εξέταση διοικητικών  θεμάτων (διάρκεια έρευνας, προσωπικό, κόστος κ.ά.) 
 ·        Συγγραφή ερευνητικής πρότασης  και παρουσίαση στην τάξη    

^ Αρχή Σελίδας