Ανακοινώσεις  
Διαδικασία μεταγγραφών 2019-20 (03/12/2019)
Κατατακτήριες εξετάσεις ακαδημαϊκού έτους 2019-20 (03/12/2019)
Ορισμός μαθημάτων ειδικότητας για πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης (20/11/2019)
Ανακοίνωση έναρξης πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το χειμερινό εξάμηνο 2019 (06/11/2019)
Πρακτική άσκηση μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ: Επιλεγέντες φοιτητές (07/10/2019)
Ανανεώσεις εγγραφών χειμερινού εξαμήνου 2019-20 (04/10/2019)
Κατανομή πρωτοετών φοιτητών σε τμήματα (04/10/2019)
Τροποποιήσεις προγράμματος σπουδών (04/10/2019)
Έναρξη πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το "χειμερινό" εξάμηνο 2019 (26/09/2019)
 Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδιασμού Αντικειμένων 
Εικαστικές συνθέσεις

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εικαστικών Συνθέσεων

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Σειρά προβολών, ανάλυσης και ερμηνείας  γλυπτικών εγκαταστάσεων και έργων με Βίντεο, με εννοιολογική κατεύθυνση.   
Στη θεωρία γίνεται αναφορά και στη σχέση  κινηματογραφικού χώρου και αρχιτεκτονικής, καθώς  και στην αναπαράσταση αυτής της σχέσης μέσω της τέχνης.
Αναπτύσσονται προς αυτή την κατεύθυνση έννοιες που αφορούν την επιστημονική αντίληψη του χρώματος και την αντίληψη του ανθρώπου γιΆ αυτό- βιωματική και αντικειμενική, καθώς και έννοιες που αφορούν στη σχέση του με το χώρο, το φως και τα υλικά.

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Με έναυσμα τον κινηματογραφικό χώρο, τη φωτογραφία, την αρχιτεκτονική δημοσίων κτιρίων και τον λόγο(έννοιες, λέξεις- κλειδιά) οι σπουδαστές  θα πραγματοποιήσουν, ομαδικά ή ατομικά, μια σειρά ασκήσεων με συγκεκριμένο θέμα.
Οι θεματικές ενότητες των μαθημάτων , θα έχουν εννοιολογική κατεύθυνση,  θα επικεντρώνονται σε έννοιες όπως,  χώρος- σώμα,  χώρος-κινούμενη εικόνα και χώρος- λόγος. Ως προς την μορφή τους,  οι ασκήσεις θα συνδυάζουν  το χρώμα με το δημιουργικό κολλάζ και μικρές τρισδιάστατες κατασκευές. Γενικότερα θα αποσκοπούν σε ένα εικαστικό αποτέλεσμα  μικτής τεχνικής ως προς το μέσο και τα υλικά που θα χρησιμοποιούνται, καθώς και στη χρωματική οργάνωση  του δομημένου χώρου.  

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Σε αυτό το εξάμηνο, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτά ο σπουδαστής, ανάγονται στον εφαρμοσμένο σχεδιασμό και σχετίζονται άμεσα με το γενικότερο πλαίσιο των σπουδών του.
Διαχειρίζεται με περισσότερη ελευθερία  το θέμα του, και  ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο έκφρασης, έρευνας και σκέψης.
Οι ασκήσεις που καλείται να πραγματοποιήσει θα διευρύνουν τους δημιουργικούς του ορίζοντες   μελετώντας την δυναμική του χρώματος, μέσω ποικίλων  μορφών έκφρασης [λόγος, και κινούμενη εικόνα].
Αποκτά την εμπειρία της έρευνας σε άλλες μορφές τέχνης. Ανάγει την οπτική φόρμα σε έννοια και το αντίστροφο. Μαθαίνει να αναλύει και να συσχετίζει  διαφορετικές αντιλήψεις χώρου. Αποκτά δεξιότητες σε νέα υλικά  και μικτές τεχνικές.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Ελληνική:

  • Η Οπτική Γλώσσα στον Σύγχρονο Σχεδιασμό ,  Φρύνη Μουζακίτη,  εκδ. Οδυσσέας 2004
  • Τέχνη και οπτική αντίληψη, Η Ψυχολογία της Δημιουργικής Όρασης,  Rudolf Arnheim, εκδ. Θεμέλιο 1999, Αθήνα.   
  • Τέχνη και Ψευδαίσθηση, E. H. Gombrich,  εκδ. Νεφέλη 1995.
  • Σημείο-Γραμμή-Επίπεδο, Συμβολή στην ανάλυση των Ζωγραφικών Στοιχείων,  W. Kandinsky,  εκδ. Δωδώνη, 1980.  
  • Η Iστορία της Μοντέρνας Ζωγραφικής ,  H. Reed εκδ. Υποδομή 1980.
  • Ο Καλλιτέχνης ως Ιστορικό Υποκείμενο από τον 19ο στον 21ο Αιώνα, Ν. Δασκαλοθανάσης, εκδ. Αγρα 2004
  • Τέχνη και Πολιτισμός, Cl. Greenberg,   εκδ.  Νεφέλη 2007
  • The Interaction of Colour,   Josef Albers , Yale University Press.
  • Painting Today, Phaidon Press, 2009.
  • The Drawing Book, a Survey of  Drawing: the Primary Means of Expression,  Tania Kovats, Black Dog Publishing 2007.
  • Art at the Turn of the Millenium,  Taschen 2000.
  • Η εσωτερική όραση, μια εξερεύνηση της τέχνης και του εγκεφάλου, S. Zeki,   Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, 2002

^ Αρχή Σελίδας