Ανακοινώσεις  
Διαδικασία μεταγγραφών 2019-20 (03/12/2019)
Κατατακτήριες εξετάσεις ακαδημαϊκού έτους 2019-20 (03/12/2019)
Ορισμός μαθημάτων ειδικότητας για πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης (20/11/2019)
Ανακοίνωση έναρξης πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το χειμερινό εξάμηνο 2019 (06/11/2019)
Πρακτική άσκηση μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ: Επιλεγέντες φοιτητές (07/10/2019)
Ανανεώσεις εγγραφών χειμερινού εξαμήνου 2019-20 (04/10/2019)
Κατανομή πρωτοετών φοιτητών σε τμήματα (04/10/2019)
Τροποποιήσεις προγράμματος σπουδών (04/10/2019)
Έναρξη πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το "χειμερινό" εξάμηνο 2019 (26/09/2019)
 Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδιασμού Αντικειμένων 
Χρώμα: Τρισδιάστατος χώρος

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο, την λειτουργία της χρωματικής φόρμας στις τρεις διαστάσεις. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν σχετίζονται άμεσα με το γενικότερο πλαίσιο των σπουδών τους και ανάγονται στον εφαρμοσμένο σχεδιασμό.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Σειρά προβολών, ανάλυσης και ερμηνείας  γλυπτικών εγκαταστάσεων και τρισδιάστατων έργων  τέχνης στον ιδιωτικό και δημόσιο χώρο.  
Στη θεωρία γίνεται αναφορά και στην σχέση γλυπτικής-αρχιτεκτονικής και αντίστροφα.

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Ειδικότερα, στο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό μάθημα, ξεκινώντας από ζωγραφικές αναπαραστάσεις εργαστηριακών συνθέσεων, θα δημιουργήσουν τρισδιάστατες κατασκευές μικρής κλίμακας, με υλικό το χαρτί. Η λειτουργία και τοποθέτηση χρωματισμένων επιπέδων στον τρισδιάστατο χώρο, η κατάτμηση του χώρου από επίπεδα, η έννοια του κενού, του αρνητικού-θετικού και η ομογενοποίηση - διαφοροποίηση όγκων μέσω του χρώματος, θα αποτελέσουν το περιεχόμενο των  ασκήσεων.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο σπουδαστής αποκτά δεξιότητες ως προς το να αναπαριστά με το χρώμα συνθέσεις, να ανάγει την σύνθεση σε γεωμετρικά σχήματα και να κατασκευάζει με χαρτί τρισδιάστατους χρωματικούς χώρους. Μέσω των συγκεκριμένων ασκήσεων, θα αντιληφθεί για πρώτη φορά, πως λειτουργεί το χρώμα στις τρεις διαστάσεις, με απώτερο στόχο  την ευαισθητοποίηση της οπτικής του σπουδαστή και τη  βελτίωση των συνθετικών του ικανοτήτων και στο χώρο.  

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Ελληνική:

  • Η Οπτική Γλώσσα στον Σύγχρονο Σχεδιασμό ,  Φρύνη Μουζακίτη,  εκδ. Οδυσσέας 2004
  • Τέχνη και οπτική αντίληψη, Η Ψυχολογία της Δημιουργικής Όρασης,  Rudolf Arnheim, εκδ. Θεμέλιο 1999, Αθήνα.
  • Τέχνη και Ψευδαίσθηση, E. H. Gombrich,  εκδ. Νεφέλη 1995.
  • Σημείο-Γραμμή-Επίπεδο, Συμβολή στην ανάλυση των Ζωγραφικών Στοιχείων,  W. Kandinsky,  εκδ. Δωδώνη, 1980.
  • Η Iστορία της Μοντέρνας Ζωγραφικής ,  H. REED εκδ. Υποδομή 1980.
  • Ο Καλλιτέχνης ως Ιστορικό Υποκείμενο από τον 19ο στον 21ο Αιώνα, Ν. Δασκαλοθανάσης, εκδ. Αγρα 2004
  • Τέχνη και Πολιτισμός, Cl. Greenberg,   εκδ.  Νεφέλη 2007
  • The Interaction of Colour,   Josef Albers , Yale University Press.
  • Painting Today, Phaidon Press, 2009.
  • The Drawing Book, a Survey of  Drawing: the Primary Means of Expression,  Tania Kovats, Black Dog Publishing 2007.
  • Art at the Turn of the Millenium,  Taschen 2000.

^ Αρχή Σελίδας