Ανακοινώσεις  
OΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (05/02/2019)
«Πίνακες αντιστοιχίσεων μαθημάτων του τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με μαθήματα του πρώην Τμήματος Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας» (29/10/2018)
Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις Τμημάτων ένταξης φοιτητών Τμήματος Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας (24/10/2018)
 Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας ΤΕ 
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
Κωδικός Μαθήματος: 5423Β
Τύπος Μαθήματος: Μικτό
Κατηγορία Μαθήματος: ΜΕ
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 6 (Θεωρία 4, Εργαστήριο 2)
Πιστωτικές Μονάδες: 6,5
Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Ε'

 

Στόχος / Σκοπός μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση στην μελέτη και λειτουργία των μηχανών εσωτερικής καύσης. Να αποκτήσουν οι φοιτητές τις κατάλληλες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να πραγματοποιούν υπολογισμούς σε κινητήρες Otto και Diesel και να κατανοούν τις βασικές αρχές της κινητικής των παλινδρομικών ΜΕΚ. Να κατανοήσουν τις διαδικασίες καύσης στις ΜΕΚ και να πραγματοποιούν ελέγχους και μετρήσεις σε ΜΕΚ σε λειτουργία. Να μπορούν να συσχετίζουν τα αποτελέσματα των θεωρητικών υπολογισμών με τα αποτελέσματα των εργαστηριακών μετρήσεων.

Περιγραφή του μαθήματος

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Εισαγωγή και γενική επισκόπηση των διαφόρων τύπων ΜΕΚ. Βασικές γεωμετρικές σχέσεις και λειτουργικές παράμετροι στις ΜΕΚ. Εμβάθυνση στην θερμοδυναμική θεωρία των θεωρητικών κύκλων Otto και Diesel. "ιαδικασίες εισαγωγής, εξαγωγής και σάρωσης. Υπερπλήρωση και μέθοδοι υπερπλήρωσης. Ροή αερίων μέσω των βαλβίδων και ανάπτυξη του ροϊκού πεδίου κατά τον χρόνο συμπίεσης. Σύγχρονα συστήματα έγχυσης καυσίμου, διαδικασία καύσης σε Otto και Diesel, σχεδίαση των θαλάμων καύσης. Θερμικός υπολογισμός κινητήρα και υπολογισμοί με βάση δυναμοδεικτικά διαγράμματα. Τύποι καύσιμων και ειδικά πρόσθετα καυσίμων, μηχανισμοί σχηματισμού ρύπων, αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Βασικές αρχές δυναμικής και κινητικής παλινδρομικών μηχανών – ζυγοστάθμιση κινητήρων.

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει ελέγχους και μετρήσεις σε ΜΕΚ σε λειτουργία και υποσυστήματα αυτών, Τα μετρούμενα μεγέθη περιλαμβάνουν πίεση έναρξης έγχυσης εγχυτήρα diesel, παροχή αντλίας υψηλής πίεσης diesel, μέγιστη πίεση κυλίνδρου, ποσοστά ρυπαντών στα καυσαέρια, διαγράμματα ροπής, ισχύος κατανάλωσης καυσίμου και συνολικός θερμικός ισολογισμός.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :

  • Να πραγματοποιεί θερμικούς υπολογισμούς σε ΜΕΚ.
  • Να πραγματοποιεί μετρήσεις σε ΜΕΚ και να μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για τη λειτουργική κατάστασή της.
  • Να γνωρίζει τους βασικούς μηχανισμούς της ρύπανσης που προκαλείται από τις ΜΕΚ και τις μεθόδους αντιμετώπισής της.

Βιβλιογραφία

Ελληνική:

  1. Κ.Δ. Ρακόπουλου, Αρχές Εμβολοφόρων Μ.Ε.Κ., Εκδόσεις Φούντας, 2001
  2. Λ.Χ. Κλιάνη, Ι.Κ. Νικολού, Ι.Α. Σιδέρη, Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως Τόμος Δεύτερος, ‘Ίδρυμα Ευγενίδου 2002.
  3. Θ.Κ. Παπαθεοδοσίου, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ, Έκδοση Β., Ο.Ε.Δ.Β.1981
  4. Π.Κούτμος, Εισαγωγή στις Εμβολοφόρες Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών 1992

Ξενόγλωσση:

  1. J.L. Lumley, Engines An introduction, Cambridge University Press, 1999
  2. C.F. Taylor, The Internal Combustion Engine in Theory and Practice, Vol. II, The MIT Press, 1985
  3. J.B. Heywood, Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw-Hill International Editions 1989
  4. J.H. Weaving, Internal Combustion Engineering Science and Technology, Elsevier Science Publishers, 1990
  5. C. Arcoumanis (Ed.), Internal Combustion Engines Combustion Treatise, Academic Press, 1988
  6. Bosch Automotive Handbook, 7th edition, R. Bosch Gmbh, 2007

^ Αρχή Σελίδας