Διανύσματα στη Φυσική και τα Μαθηματικά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το λογισμικό "Διανύσματα στη Φυσική και τα Μαθηματικά" είναι ένα
ολοκληρωμένο μαθησιακό περιβάλλον, υποστηριζόμενο από υπολογιστές και
δίκτυο, για εισαγωγή ορισμένων διανυσματικών εννοιών της Φυσικής και των
σχετικών φυσικών μεγεθών.
Η επιλογή των θεματικών ενοτήτων και η εκπαιδευτική σχεδίαση
υπαγορεύθηκαν από το γεγονός ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν
ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατανόηση των διανυσματικών εννοιών, στα
Μαθηματικά και στη Φυσική, καθώς και στη χρήση διανυσμάτων για την
περιγραφή και εξήγηση διαφόρων φαινομένων που διδάσκονται στο σχολείο ή
που γνωρίζουν ήδη από την καθημερινή ζωή.
Το λογισμικό περιέχει πέντε ενότητες, καθεμία από τις οποίες περιλαμβάνει έναν αριθμό σεναρίων:
Ενότητα "Θέση-Μετατόπιση"
- Σενάριο "Πηγαίνοντας για ψάρεμα"
- Σενάριο "Σχεδιάζοντας ένα ταξίδι"
Ενότητα "Κινήσεις"
- Σενάριο "Ποιό πλοίο κινείται πιο γρήγορα"
- Σενάριο "Ταξιδεύοντας"
- Σενάριο "Κυλιόμενος διάδρομος"
- Σενάριο "Διάσωση Κολυμβητή"
- Σενάριο "Παίζοντας golf"
Ενότητα "Δυνάμεις-Ισορροπία"
- Σενάριο "Σώματα που ισορροπούν"
- Σενάριο "Ορειβάτης"
Ενότητα "Δυνάμεις-Κίνηση"
- Σενάριο "Ταχυδρομείο"
- Σενάριο "Σώματα που πέφτουν"
- Σενάριο "Μακριά από τη Γη"
Ενότητα "Δυνάμεις-Ορμή"
- Σενάριο "Σώματα που συγκρούονται"
Ο/Η μαθητής/ρια εργάζεται πάνω σε έτοιμα σενάρια ή
συνθέτει το δικό του/ης περιβάλλον (ισχύει για τις δύο πρώτες ενότητες)
και μέσα σ'αυτό εκτελεί δραστηριότητες που σχετίζονται με διανυσματικά
μεγέθη, κάνει προβλέψεις και υπολογισμούς, παρατηρεί τα αποτελέσματα των
προβλέψεων του/ης
μέσα από προσομοιώσεις κινήσεων, πειραματίζεται με διαφορετικές τιμές
παραμέτρων και συγκρίνει με την πραγματικότητα. Ο/η μαθητής/ρια μπορεί
να συνεργαστεί με τον/ην καθηγητή/ρια και να σχεδιάσει νέες
δραστηριότητες και να πειραματιστεί με αυτές.
Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι απλό στη χρήση του, και
να δίνει τη δυνατότητα στον/ην μαθητή/ρια να το χρησιμοποιεί ανάλογα με
την γνώση του/ης και
τις ικανότητες που έχει αναπτύξει. Το λογισμικό παρέχει ακόμα
δυνατότητες χρήσης δικτύου για επικοινωνία με μαθητές/ριες και
καθηγητές/ριες του
ίδιου ή άλλων σχολείων. Επίσης, το λογισμικό επιτρέπει στους/ις
καθηγητές/ριες να συνεργάζονται με συναδέλφους
τους άλλων σχολείων για την ανάπτυξη και χρήση νέων σεναρίων -
δραστηριοτήτων για τις δύο πρώτες ενότητες, που απευθύνονται σε
μαθητές/ριες
ή ομάδες μαθητών/ριών ενός ή περισσοτέρων σχολείων.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Το έργο έχει ολοκληρωθεί (1998)
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΕΠΕΑΕΚ1997 - ΥΠΕΠΘ - Υποπρόγραμμα 1 - Ενέργεια 1.1.β
Έργο : "ΣΕΙΡΗΝΕΣ"-Μελέτη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Πολυμέσων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
|