Ανακοινώσεις  
Διαδικασία μεταγγραφών 2019-20 (03/12/2019)
Κατατακτήριες εξετάσεις ακαδημαϊκού έτους 2019-20 (03/12/2019)
Ορισμός μαθημάτων ειδικότητας για πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης (20/11/2019)
Ανακοίνωση έναρξης πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το χειμερινό εξάμηνο 2019 (06/11/2019)
Πρακτική άσκηση μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ: Επιλεγέντες φοιτητές (07/10/2019)
Ανανεώσεις εγγραφών χειμερινού εξαμήνου 2019-20 (04/10/2019)
Κατανομή πρωτοετών φοιτητών σε τμήματα (04/10/2019)
Τροποποιήσεις προγράμματος σπουδών (04/10/2019)
Έναρξη πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το "χειμερινό" εξάμηνο 2019 (26/09/2019)
 Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδιασμού Αντικειμένων 
Α' Τομέας
Β' Τομέας
Γ' Τομέας
Σεμινάριο τελειοφοίτων
Πρακτική άσκηση
Πτυχιακή εργασία
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΩΝ

Είναι το εργαστηριακό μάθημα, κατά τη διάρκεια του οποίου γίνεται ανάθεση στους σπουδαστές που βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο σπουδών τους, να επεξεργαστούν, να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν επιλεγμένα θέματα, τα οποία άπτονται του αντικειμένου των σπουδών τους.

Οι εργασίες αυτές δεν αποτελούν αναγκαστικά έρευνα η οποία καταλήγει σε νέα πορίσματα.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να μπορέσει ο σπουδαστής να αποκτήσει τις απαιτούμενες εμπειρίες, για να μάθει τον τρόπο της αυτόνομης δημιουργικής ερευνητικής εργασίας. Η μύηση αυτή γίνεται με την ταυτόχρονη επεξεργασία, ανάπτυξη και παρουσίαση ενός θέματος σχετικού με το αντικείμενο σπουδών τους.

Επί πλέον, παρέχει στους σπουδαστές, πέρα από την ικανότητα διεξοδικής έρευνας ενός συγκεκριμένου θέματος, και την ικανότητα επιλογής των σχετικ’ών πληροφοριών, καθώς και την ικανότητα να ισορροπούν τα αντικειμενικά κριτήρια με την προσωπική τους άποψη.

Επιλογή του θέματος. Το Σεμινάριο περιλαμβάνει θέματα σχετικά με το ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος και μπορούν να ασχολούνται με τις ακόλουθες περιοχές :

  • Αρχιτεκτονική ( εσωτερική, εξωτερική, κτιριολογία, πολεοδομία, ιστορία κλπ.)
  • Σχεδιασμός ( Design αντικειμένου, χώρου κλπ.)
  • Τέχνη ( ζωγραφική, γλυπτική, λογοτεχνία, καλλιτεχνικά ρεύματα, καλλιτέχνες κλπ.)
  • Οποιοσδήποτε άλλος πιθανός συνδυασμός των πιο πάνω περιοχών

Η επίβλεψη της εργασίας του σεμιναρίου ακολουθεί δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά το περιεχόμενο του θέματος και ο άλλος την στρατηγική προσέγγισης που ακολουθείται.

Ο σπουδαστής οφείλει να έχει τρείς τουλάχιστον συναντήσεις με τον υπεύθυνο καθηγητή του μαθήματος για να του υποβάλει το περίγραμμα της εργασίας μαζί με την σχετική βιβλιογραφία. Στις συναντήσεις αυτές ο σπουδαστής θα αναπτύξει επίσης τις θέσεις του, για να μπορέσει ο καθηγητής να του δώσει τις απαραίτητες συμβουλές και να κάνει τις σχετικές διορθώσεις πάνω στην έρευνα-εργασία του σπουδαστή.

Η έκταση της εργασίας του σεμιναρίου ποικίλει, όμως, σε καμμιά περίπτωση το κείμενο δεν μπορεί να είναι λιγότερο από δέκα πέντε (15) δακτυλογραφημένες σελίδες, στις οποίες θα συνοδεύονται από τις απαραίτητες για την ανάπτυξη του θέματος εικόνες, σχέδια και οι βιβλιογραφικές πηγές.

Η παρουσίαση της εργασίας του σεμιναρίου γίνεται σε ημερομηνία που δηλώνεται, το αργότερο, μέχρι τα μέσα του εξαμήνου.

Το γραπτό μέρος της εργασίας παραδίδεται τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν από την παρουσίαση.

Η παρουσίαση της εργασίας γίνεται από την έδρα και διαρκεί 15-20 λεπτά το πολύ. Σε περίπτωση όμως που ένα θέμα έχει ανατεθεί σε δύο σπουδαστές, ο χρόνος παρουσίασης διπλασιάζεται.

Οι εργασίες θα παρουσιάζονται με την βοήθεια διαφανειών ή άλλων εποπτικών μέσων που κρίνονται απαραίτητα για την καλύτερη ανάπτυξη και παρουσίαση του θέματος.

Μετά το τέλος της παρουσίασης, ακολουθεί συζήτηση με τους σπουδαστές και τα παρευρισκόμενα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού του Τμήματος. Οι σπουδαστές που παρουσιάζουν μία εργασία, υποβάλλονται σε διευκρινιστικές ερωτήσεις,ούτως ώστε να δίνεται η δυνατότητα και στους σπουδαστές-ακροατές να διαμορφώσουν μια πληρέστερη άποψη πάνω στο θέμα που παρουσιάζεται και να μοιραστούν την συγκεκριμένη κοινή γνωστική εμπειρία μεταξύ τους, μετέχοντας ταυτόχρονα σε μια δομημένη συζήτηση.

Η αξιολόγηση της εργασίας του σεμιναρίου
γίνεται με κριτήρια την συμμετοχή του σπουδαστή στο μάθημα , την γραπτή του εργασία και την προφορική παρουσίαση της εργασίας από την έδρα. Και τούτο διότι, ενώ η ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου προϋποθέτει γνώση της τεχνικής της έρευνας και της καθαρότητας της έκφρασης, η αντίστοιχη ικανότητα παρουσίασης της εργασίας από την έδρα με απόλυτα κατανοητό τρόπο καταδεικνύει το ότι ο σπουδαστής είναι τέλειος γνώστης του θέματος που πραγματεύεται.

Ο τελικός βαθμός του σεμιναρίου εξάγεται από το άθροισμα των παρακάτω πιστωτικών μονάδων:

  • Για την παρακολούθηση του μαθήματος ……….. 0 - 1,5 μονάδες
  • Για την ενεργή συμμετοχή στο μάθημα ………… 0 - 1,5 μονάδες
  • Για την εκπόνηση της εργασίας …………………. 0 - 5,0 μονάδες
  • Για την παρουσίαση ………………………………0 - 2,0 μονάδες.

^ Αρχή Σελίδας