Ανακοινώσεις  
Διαδικασία μεταγγραφών 2019-20 (03/12/2019)
Κατατακτήριες εξετάσεις ακαδημαϊκού έτους 2019-20 (03/12/2019)
Ορισμός μαθημάτων ειδικότητας για πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης (20/11/2019)
Ανακοίνωση έναρξης πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το χειμερινό εξάμηνο 2019 (06/11/2019)
Πρακτική άσκηση μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ: Επιλεγέντες φοιτητές (07/10/2019)
Ανανεώσεις εγγραφών χειμερινού εξαμήνου 2019-20 (04/10/2019)
Κατανομή πρωτοετών φοιτητών σε τμήματα (04/10/2019)
Τροποποιήσεις προγράμματος σπουδών (04/10/2019)
Έναρξη πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το "χειμερινό" εξάμηνο 2019 (26/09/2019)
 Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδιασμού Αντικειμένων 
Ανακοινώσεις Α' εξ. (για όλα τα μαθήματα)
Ιστορία Αρχιτεκτονικής και Τέχνης: Αρχαίοι και μεσαιωνικοί χρόνοι
Εισαγωγή στη Σχεδιαστική Μεθοδολογία
Εισαγωγή στο ελεύθερο σχέδιο και στο χρώμα
Εισαγωγή στο βασικό σχέδιο και στην πλαστική
Δομική Τέχνη: Τα υλικά
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων: Συνθετικές αρχές
Εισαγωγή στο ελεύθερο σχέδιο και στο χρώμα

Διακριτή διδασκαλία Ελευθέρου σχεδίου (4 ώρες Εργαστήριο/εβδομάδα)  και Χρώματος  (2 ώρα Θεωρία και 2 ώρες Εργαστήριο/εβδομάδα)

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές, τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο, τις έννοιες του σχήματος (φόρμας), των μεγεθών και της τονικής κλίμακας (φως-σκιά). Να εξοικειωθούν επίσης με την αντίληψη του χώρου, βάσει οργανωμένων συνθέσεων με πολλαπλά επίπεδα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Διάλεξη και προβολή εικόνων.
Θεωρία του σχεδίου μέσα από το έργο καλλιτεχνών διαφόρων εποχών και ρευμάτων.
Εξετάζεται, ακόμη, η παράλληλη πορεία και η αναπόσπαστη σχέση του σχεδίου με το χρώμα.

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Με μια σειρά ασκήσεων οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται και επιχειρούν να σχεδιάσουν –υπό κλίμακα- τον χώρο που τους περιβάλλει καθώς και την ιδιαιτερότητα της απεικόνισης των ποικίλων μορφών της ύλης (γυαλί, μέταλλο, ύφασμα, κλπ).
Εξελίσσουν τις αισθητικές τους ποιότητες χρησιμοποιώντας μια σειρά υλικών όπως σινική μελάνη, κάρβουνο, μολύβι, παστέλ.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο σπουδαστής αποκτά -κατ΄ αρχήν- την δεξιότητα να μεταφέρει τον τρισδιάστατο κόσμο στις δυο διαστάσεις δεδομένης κλίμακας και τονικότητας. Και παράλληλα, μέσα από την θεωρία  διευρύνει την αισθητική του, ερχόμενος σε επαφή με το έργο σημαντικών καλλιτεχνών και αποκτώντας γνώσεις πάνω στην ιστορία της τέχνης.

ΧΡΩΜΑ

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο, την λειτουργία του χρώματος στις δύο διαστάσεις. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν σχετίζονται άμεσα με την αντίληψη του χρώματος σαν εργαλείο αναπαράστασης της τρισδιάστατης φόρμας αλλά και σαν καθοριστικό φορέα της αρμονίας και της ισορροπίας σε μια σωστά οργανωμένη σύνθεση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Διάλεξη και προβολή εικόνων. Θεωρεία χρώματος [ χρωματικές ομάδες, τονικές
κλίμακες, αρμονίες, συνθετικοί παράμετροι]
Διάλεξη και προβολή εικόνων με. έργα καλλιτεχνών. Διαφοροποιήσεις στον τρόπο αναπαράστασης του τρισδιάστατου χώρου   στην τέχνη.
Διάλεξη και προβολή εικόνων με αρχιτεκτονικούς χώρους

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Με μια σειρά χρωματικών ασκήσεων οι σπουδαστές δημιουργούν συνθέσεις σε χαρτί, μέσω των  οποίων αντιλαμβάνονται την συμπεριφορά του χρώματος ανάλογα με το σχήμα, το μέγεθος της φόρμας, τον τόνο, τον φωτισμό, την ματιέρα, αλλά και διαμορφώνουν μια πρώτη αντίληψη για την νοητική και αισθητική του υπόσταση. Οι ασκήσεις αυτές  ξεκινούν από  την σύνθεση και αναπαράσταση απλών  γεωμετρικών όγκων και σταδιακά  προχωρούν σε πιο σύνθετες μορφές τρισδιάστατου χώρου.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι παραπάνω χρωματικές ασκήσεις , απομακρύνονται από την απλή αναπαράσταση μιας νεκρής φύσης.
Ο σπουδαστής αποκτά δεξιότητες ως προς το να σχεδιάζει πολλαπλές μορφές εσωτερικού χώρου και να χειρίζεται το χρώμα ως εργαλείο αναπαράστασης της τρισδιάστατης φόρμας. Μαθαίνει επίσης το χρώμα ως προς τις τονικές του διαβαθμίσεις, την γειτνίασή του με άλλα χρώματα, τις χρωματικές αρμονίες  και γνωρίζει να συνδυάζει το χρώμα σαν υλικό με μεικτές τεχνικές όπως το κολλάζ. Μέσα από την θεωρεία θα αποκτήσει γνώσεις για την χρωματική θεωρεία και ερχόμενος σε επαφή με  το έργο  σημαντικών καλλιτεχνών από το Μοντερνισμό έως σήμερα,  θα αποκτήσει γνώσεις πάνω στην ιστορία της τέχνης, οι οποίες αποσκοπούν στην διεύρυνση της αισθητικής του. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Ελληνική:

  • Η Οπτική Γλώσσα στον Σύγχρονο Σχεδιασμό ,  Φρύνη Μουζακίτη,  εκδ. Οδυσσέας 2004
  • Τέχνη και οπτική αντίληψη, Η Ψυχολογία της Δημιουργικής Όρασης,  Rudolf Arnheim, εκδ. Θεμέλιο 1999, Αθήνα.  
  • Τέχνη και Ψευδαίσθηση, E. H. Gombrich,  εκδ. Νεφέλη 1995.
  • Σημείο-Γραμμή-Επίπεδο, Συμβολή στην ανάλυση των Ζωγραφικών Στοιχείων,  W. Kandinsky,  εκδ. Δωδώνη, 1980. 
  • Η Iστορία της Μοντέρνας Ζωγραφικής ,  H. REED εκδ. Υποδομή 1980.
  • Ο Καλλιτέχνης ως Ιστορικό Υποκείμενο από τον 19ο στον 21ο Αιώνα, Ν. Δασκαλοθανάσης, εκδ. Αγρα 2004
  • Τέχνη και Πολιτισμός, Cl. Greenberg,   εκδ.  Νεφέλη 2007
  • The Interaction of Colour,   Josef Albers , Yale University Press.
  • Painting Today, Phaidon Press, 2009.
  • The Drawing Book, a Survey of  Drawing: the Primary Means of Expression,  Tania Kovats, Black Dog Publishing 2007.
  • Art at the Turn of the Millenium,  Taschen 2000.


^ Αρχή Σελίδας